آشپزی

طرز تهیه کیک بستنی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک بستنی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک بستنی

کیک بستنی یکی از خوشمزه ترین و بین المللی ترین دسرهایی است که در خاورمیانه طرفداران زیادی دارد برای دیدن آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بستنی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد اولیه کیک
ارد 2.5 فنجان
قند 2 لیوان
یک تخم مرغ 2 عدد
پودر کاکائو 56 گرم
شیر نر 1 فنجان
سرکه 1 قاشق غذاخوری
جوش شیرین 2 قاشق چایخوری
روغن مایع ½ فنجان
وانیل 1 قاشق چایخوری
آب جوش 1 فنجان
پودر قهوه فوری 1 قاشق غذاخوری
مواد تشکیل دهنده بستنی
کرم رنگ 500 گرم
شیر عسلی 1 جعبه
گردو کافی
تکه های شکلات کافی

طرز تهیه کیک بستنی

مرحله اول

من آماده می کنم کیک بستنی به سبک مجلل در ابتدای کار بستنی خانگی را آماده می کنیم، برای این کار خامه قنادی را 30 دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم و در دمای محیط قرار می دهیم تا کمی شل شود.

مرحله دوم

حالا خامه قنادی را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به مدت 10 دقیقه خوب هم بزنید تا فرم بگیرد سپس شیر عسل را به کاسه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا یکدست شود.

سطح سوم

سپس گردوهای خرد شده را به همراه شکلات چیپسی به کاسه اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مخلوط شوند. حالا داخل قالب کیک را با پلاستیک ضخیم بپوشانید.

مرحله چهارم

حالا مخلوط بستنی را داخل قالب بریزید و با استفاده از کاردک آن را کاملاً صاف و یکنواخت در آورید و سپس با پلاستیک باقیمانده روی بستنی را بپوشانید و به مدت 1 شب در فریزر قرار دهید تا بستنی کاملاً یخ بزند.

مرحله پنجم

بعد از این مدت بستنی را از قالب خارج کرده و دوباره در فریزر قرار دهید تا آب نشود. حالا پایه کیک را درست می کنیم، برای این کار فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه دهید فر کاملا گرم شود سپس شیر را با سرکه سفید مخلوط کنید و 10 دقیقه استراحت دهید تا شیر منسجم شود. سپس زرده تخم مرغ را با وانیل در ظرفی بریزید.

مرحله هفتم

حالا کره مایع را به کاسه اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا بافت تخم مرغ ها یکدست شود. سپس دوغ را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله هشتم

در این مرحله آرد را به همراه کاکائو و بکینگ پودر و جوش شیرین الک کرده و 3 بار در ظرف مناسبی الک کرده و سپس شکر را به کاسه اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله نهم

سپس مخلوط تخم مرغ را به کاسه حاوی مواد خشک اضافه کنید و با همزن دستی به صورت دورانی هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود. حالا آب جوش را با پودر قهوه فوری مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله، قهوه فوری را به کاسه اضافه کنید و با سرعت بالا هم بزنید تا خمیر کیک یکدست شود. حالا دو قالب بستنی هم اندازه انتخاب می کنیم و خمیر را به همان اندازه داخل آنها می ریزیم.

مرحله یازدهم

حالا دو قالب را چند بار روی سطح کار محکم می زنیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک گرفته شود سپس آنها را در فر گذاشته و به مدت 40 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا بپزند.

مرحله دوازدهم

بعد از این مدت فرم ها را از فر خارج می کنیم و می گذاریم کاملا خنک شوند سپس از قالب خارج می کنیم و پوسته کیک را در ظرف مورد نظر می گذاریم. سپس بستنی را روی کیک اصلی فیکس می کنیم.

مرحله سیزدهم

حالا اسفنج دیگر را روی بستنی می گذاریم سپس خامه قنادی را به همراه پودر کاکائو در کاسه همزن برقی می ریزیم و به مدت 10 دقیقه خوب هم می زنیم تا خامه فرم بگیرد. سپس کیک را با خامه پهن می کنیم.

مرحله چهاردهم

در این مرحله کیک شکلاتی را برش می دهیم و به همراه خامه صبحانه روی بخارپز می گذاریم تا کاملا آب شود سپس در صورت تمایل روی کیک را با سس گاناش و خامه قنادی تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا