آشپزی

طرز تهیه کیک بهشتی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک بهشتی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک بهشتی

کیک بهشتی یکی از کیک های خوشمزه و بین المللی است که بافتی بسیار نرم و لطیف دارد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بهشتی در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک بهشتی
یک تخم مرغ 3 عدد
قند 1 فنجان
وانیل ½ قاشق چایخوری
پودر هل ½ قاشق چایخوری
روغن مایع ½ فنجان
گل سرخ ½ فنجان
پودر زعفران 1 قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
ارد 2 فنجان

طرز تهیه کیک بهشتی

مرحله اول

برای تهیه کیک بهشتی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر در کاسه ای نسبتا عمیق و جادار می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد را داخل کاسه با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم میزنیم تا کرم رنگ و کشدار شود. سپس کره، گلاب و پودر زعفران را به ترتیب به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

سطح سوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را در الک بریزید و 3 بار الک کنید سپس در 2 مرحله به ظرف اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی مخلوط کنید تا گلوله ای در مایه کیک باقی نماند.

مرحله چهارم

حالا داخل قالب مورد نظر را با روغن رها چرب می کنیم سپس مایه کیک را داخل قالب می ریزیم. سپس فرم را چند بار محکم روی سطح کار می زنیم تا هوای اضافی بین مایه کیک گرفته شود.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید کیک به مدت 40 دقیقه در فر بماند تا کاملا پخته شود. بعد از این مدت یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در وسط کیک فرو کنید و آن را بردارید.

مرحله ششم

اگر مایه کیک به آن نچسبید، کیک کاملا پخته شده است، سپس قالب را از فر خارج کنید. در آخر اجازه دهید کیک کاملا خنک شود سپس کیک را از قالب خارج کرده و با چای سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا