آشپزی

طرز تهیه کیک تابه ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک تابه ای

تابه کیک یکی از انواع کیک های خانگی ساده است که می توان آن را در طعم های مختلف درست کرد تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه کیک تابه ای برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم تابه کیک
آرد سفید 1 فنجان
یک تخم مرغ 2 عدد
قند ½ فنجان
روغن مایع ½ فنجان
شیر نر ½ فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
وانیل ½ قاشق غذاخوری
پودر هل 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک تابه ای

مرحله اول

برای تهیه یک سوپ خوشمزه ابتدا سفیده ها را از زرده جدا می کنیم سپس در دو کاسه جدا می ریزیم. سپس سفیده ها را با همزن برقی 2 دقیقه بزنید تا کف کند.

مرحله دوم

حالا نصف شکر را به سفیده اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا سفیده پف کرده و کدر شود. سپس وانیل را به همراه شکر باقیمانده به زرده اضافه می کنیم و با همزن برقی هم می زنیم.

سطح سوم

در این مرحله که زرده سبک و کشدار شد شیر و کره مایع را به آن اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا یکدست شود. سپس سفیده را در 3 مرحله به زرده اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا زرده تخم مرغ را با همزن هم می زنیم تا سفیده خوابش نگیرد. سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر و نمک در صافی بریزید و 3 بار الک کنید و در چند مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر کیک را با کاردک به صورت دایره ای از یک طرف مخلوط می کنیم تا بافت کیک یکدست شود. سپس شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس درب تابه را می بندیم و روی آن می گذاریم.

مرحله ششم

حالا تابه را روی شعله قرار می دهیم تا پخش شود، سپس اجازه می دهیم تابه خوب داغ شود. در مرحله بعد داخل قالب را با کمی کره مایع چرب کنید، سپس روی آن را با کاغذ پخت بپوشانید و مایه کیک را داخل آن بریزید.

مرحله هفتم

در این مرحله تابه کیک را به مدت 50 دقیقه روی آتش بگذارید تا کاملا بپزد. توجه داشته باشید که در 30 دقیقه اول پخت، درب ظرف را باز نکنید، زیرا پف کیک به خواب می رود.

مرحله هشتم

حالا بعد از این مدت یک خلال دندان یا یک سیخ چوبی وسط کیک برش میزنیم. اگر خمیر نچسبد کیک کاملا پخته است. سپس تابه را از روی حرارت برمیداریم و میگذاریم خنک شود.

مرحله نهم

در آخر کیک را در ظرف مورد نظرمان برمی گردانیم و بعد با گلبرگ گل رز و پودر پسته تزئین می کنیم. سپس کیک را به اندازه دلخواه برش می دهیم و تکه های کیک را در ظرف مورد نظر قرار می دهیم سپس سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا