آشپزی

طرز تهیه کیک تریلیچه با طعمی بی نظیر در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک تریلیس

کیک تریلیس یکی از کیک های خوشمزه، پرطرفدار، خوشمزه و شیک است که برای پذیرایی و مهمانی ها بسیار مناسب است، این کیک بافت سبک و لطیفی دارد، می توانید آن را به روش های مختلف با مواد مختلف درست کنید، کیک تریلیس طرفداران زیادی دارد. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه کیک تریلیس برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک مقدار مواد
آرد قنادی 2 و 1/4 فنجان
قند 1 فنجان
یک تخم مرغ 4 عدد
وانیل 1 قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
شیر در دمای اتاق است 1 فنجان
روغن مایع 2/3 لیوان
خامه قنادی شکل کافی
مواد لازم برای کارامل مقدار مواد
قند 1 فنجان
کره 15 گرم
کرم رنگ 200 گرم
پودر پسته و پودر نارگیل برای تزیین 2 قاشق غذاخوری
گردو آسیاب شده و فندق آسیاب شده برای تزیین 2 قاشق غذاخوری
خلال بادام برای تزئین 2 قاشق غذاخوری
شکلات چیپسی و ترافل های رنگی برای تزیین کافی

طرز تهیه کیک تریلیس

مرحله 1: شکر را به تخم مرغ اضافه کنید

ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی ریخته و با همزن برقی هم بزنید تا گلوله شوند و بافت کاملا یکدست و یکدست شود و کمی پف کرده و حجمش زیاد شود سپس شکر را به تخم مرغ های زده شده اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

مرحله 2: وانیل را به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کنید و مخلوط کنید

تخم مرغ ها را با همزن برقی حدود 6 تا 7 دقیقه بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافتی صاف، کرمی، کشدار و حجیم به دست آید، سپس کمی وانیل به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا عطر وانیل شود. مواد تشکیل دهنده و بوی تخم مرغ را بگیرید.

مرحله 3: اطراف ظرف را با کاردک بردارید

در حین هم زدن مخلوط مواد، هر از چند گاهی همزن برقی را خاموش کنید، با استفاده از کاردک محیط ظرف را از بین ببرید تا موادی که به دیواره های ظرف چسبیده اند با بقیه مواد مخلوط شوند. مخلوط مواد بوی تخم مرغ نمی دهد، علاوه بر این، بافتی با دست ایجاد می شود.

مرحله چهارم: شیر را به مخلوط مواد اضافه کنید و آنها را مخلوط کنید

در مرحله بعد مقداری شیر که به دمای محیط رسیده است به مخلوط مواد اضافه کنید سپس با همزن برقی با دور کم حدود یک دقیقه هم بزنید تا خوب مخلوط شود تا شیر با مواد مخلوط شود، در این مرحله لازم نیست. تا مواد مخلوط شوند.خیلی هم بزنید.

مرحله 5: کره مایع را به مخلوط مواد اضافه کنید و آنها را مخلوط کنید

سپس کمی کره مایع به مواد اضافه می کنیم، کمی هم می زنیم تا خوب با هم مخلوط شوند و بافتی یکدست و یکدست به دست می آید، سپس آرد را در ظرف دیگری الک می کنیم تا بافت آن سبک و یکدست شود، سپس کمی بیکینگ پودر اضافه می کنیم. ارد.

مرحله ششم: آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و به مخلوط اضافه کنید

سپس بکینگ پودر را با آرد مخلوط کرده و کاملا مخلوط می کنیم سپس مخلوط آرد را الک می کنیم تا یکدست شود سپس مخلوط آرد را کم کم و در چند مرحله با همزن دستی یا لیسک به فرم اضافه می کنیم. یک جهت.

مرحله هفتم: شکل مورد نظر را با کره یا روغن چرب کنید

وقتی بافت مخلوط کاملا صاف و یکدست شد به طوری که آرد به صورت گلوله داخل مخلوط نماند آن را کنار بگذارید سپس داخل قالب مورد نظر را با کره یا روغن چرب کنید تا ته آن و کناره های قالب کاملا با روغن پخش شده پوشانده می شود.

مرحله هشتم: مایه کیک را داخل قالب بریزید و در فر قرار دهید

سپس مقداری آرد داخل قالب بپاشید، سپس مایه کیک را داخل آن بریزید، یک یا دو بار روی سطح قالب بزنید تا هوای داخل کیک آزاد شود، سپس سطح آن را با کفگیر صاف کنید، سپس قالب را در فر قرار دهید. برای 10 آن را در فر از قبل گرم شده قرار دهید.

مرحله نهم: دمای فر را تنظیم کنید و کیک را در فر به مقدار کافی بپزید

سپس دمای فر را روی 160 درجه سانتیگراد قرار دهید و اجازه دهید کیک به مدت 30-35 دقیقه در فر بپزد و تمام شود، مراقب باشید در 30 دقیقه اول در فر را باز نکنید زیرا پف کیک از بین می رود تا فرم آن از بین برود. و ظاهر خراب می شود.

مرحله 10: تست سرعت پخت کیک

بعد از 30 دقیقه پخت کیک را با سیخ چوبی چک کنید، سیخ چوبی را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید، اگر هیچ کدام از مایه کیک به آن نچسبید یعنی کیک خوب پخته و آماده است، در غیر این صورت اجازه دهید. بقیه کیک را 5 تا 10 دقیقه دیگر بپزید.

مرحله یازدهم: کیک را در زمان مناسب از فر خارج کنید

با توجه به اینکه درجه حرارت و دمای فرهای مختلف متفاوت است، دقت کنید که کیک در حین پخت نسوزد و خشک نشود، پس از طلایی شدن سطح کیک و تست درجه پخت آن را بگیرید. از فر خارج کنید و روی دمای اتاق قرار دهید.

مرحله 12: بعد از خنک شدن کیک، روی سطح کیک را سوراخ کنید

سپس بگذارید کیک در دمای محیط کمی خنک شود سپس با سیخ چوبی سوراخ هایی روی سطح کیک ایجاد کنید تا سوراخ ها در تمام قسمت های کیک باشد سپس مقداری شیر از یخچال خارج کنید. .

مرحله 13: روی کیک خنک شده شیر بریزید

سپس اجازه دهید شیر به دمای محیط برسد، شیر را روی کیک بریزید، سپس به مدت نیم ساعت اجازه دهید شیر کاملا جذب کیک شود و بافت کیک پس از اضافه کردن شیر نرم، لطیف و مرطوب شود. کیک باید کاملا خنک شود، سپس با شیر تازه ریخته می شود.

مرحله چهاردهم: فرم دادن به خامه قنادی

سپس مقداری از خامه قنادی را در ظرفی بریزید، با همزن برقی هم بزنید تا کرم شکل بگیرد و لکه های تیغه های همزن روی آن باقی بماند، همزن را روی آن نگه دارید.

مرحله 15: شکر را به خامه قنادی اضافه کنید و با آن مخلوط کنید

اگر خامه قنادی شیرین نیست، می توانید کمی شکر به آن اضافه کنید، با شکر مخلوط کنید تا خوب فرم بگیرد، به جای خامه قنادی می توانید از خامه صبحانه برای تهیه خامه استفاده کنید، اما در این صورت کمی شکر یا پودر به آن اضافه کنید. خامه صبحانه شکر را اضافه کنید.

مرحله 16: شکرها را در تابه ریخته و آب می کنیم

در همین حین برای درست کردن کارامل داخل قابلمه ای با اندازه مناسب مقداری شکر بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید سپس اجازه دهید شکرها آب شوند و کاملا یکدست و یکدست شوند، حرارت باید خیلی کم باشد تا شکرها نسوزند.

مرحله 17: تابه را تکان دهید تا شکرها حل شوند

برای آب کردن شکرها از قاشق برای هم زدن آنها استفاده نکنید، فقط یک یا دو بار تابه را به آرامی تکان دهید تا شکر کاملاً روی سطح تابه پخش شود و به آرامی ذوب شود.وقتی شکرها ذوب شدند آنها را به آرامی با شکر هم بزنید. هم بزنید تا ته نگیر، نسوزی و همه ذوب می شوند.

مرحله 18: کره و خامه را به شکر ذوب شده اضافه کنید

سپس کمی کره به شکرهای آب شده اضافه می کنیم و با آنها هم می زنیم تا کره آب شود و عطر و طعم آن با شکر ذوب شده مخلوط می شود سپس کمی خامه که به دمای محیط رسیده اضافه می کنیم و هم می زنیم و با آنها مخلوط می کنیم.

مرحله 19: قابلمه را با مواد مخلوط شده در صورت سفت شدن روی حرارت ملایم قرار دهید

بعد از افزودن کره و خامه ممکن است قوام مخلوط کمی سفت شود که جای نگرانی نیست در این صورت کاسه را روی حرارت ملایم قرار داده و مدام با لیسک هم بزنید تا بافت یکدست شود و به حالت مناسب برسد. سپس ظرف کارامل را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله 20: خامه فرم گرفته را روی کیک اضافه کنید

بعد از اینکه کیک تریلیس کاملا خنک شد و شیر وارد کیک شد، مقداری خامه فرم گرفته روی سطح کیک بریزید و با کاردک آن را پخش کنید تا کاملا با کیک پوشانده شود تا سطح کیک با کیک پخش شود. خامه فرم گرفته به طوری که یک لایه خامه روی سطح کیک را بپوشاند.

مرحله 21: کارامل را به خامه زده شده اضافه کنید و روی کیک را با خامه فرم گرفته تزئین کنید

وقتی کارامل خنک شد و به دمای محیط رسید، کارامل را روی خامه فرم گرفته بریزید و آن را پخش کنید تا سطح کیک کاملا با کارامل پوشانده شود، سپس سطح کارامل را با کفگیر صاف کنید، سپس خامه فرم گرفته را داخل مایه بریزید. قیف کرده و روی کارامل قرار دهید و به دلخواه تزیین کنید.

مرحله 22: کیک تریلیس را تزئین کنید

سپس به سلیقه خود روی کیک را با مقداری پسته، پودر نارگیل، گردوی خرد شده، فندق خرد شده، خلال بادام و تکه های شکلات یا ترافل رنگی تزئین کنید تا به سلیقه و سلیقه خود روی کیک را تزیین کنید. او به تنهایی

مرحله 23: برش و سرو کیک تریلیس

سپس کیک تریلیس را به شکل و اندازه دلخواه برش زده و به آرامی از قالب خارج کرده و چند برش از کیک را در ظرف مناسبی بریزید و به عنوان یک میان وعده خوشمزه و پرطرفدار یا یک دسر شیک و جذاب سرو کنید و با گرم سرو کنید. چای در مهمانی ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا