آشپزی

طرز تهیه کیک تی تاپ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک تی تاپ

کیک تی تاپ یکی از کیک های خوشمزه و نخی موجود در بازار است که شنیدن نام آن خاطرات بسیاری را برای متولدین دهه 50 و 60 زنده می کند تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را مشاهده کنند. طرز تهیه کیک تی تاپ برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد تشکیل دهنده کیک تی تاپ
ارد 1 و ¼ فنجان
یک تخم مرغ 3 عدد
آب ولرم یا شیر ¼ فنجان
قند ½ فنجان
روغن مایع ¼ فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک تی تاپ

مرحله اول

برای تهیه کیک تی تاپ خوشمزه ابتدا تخم مرغ ها و شکر را در ظرف مناسبی بریزید سپس مواد را به مدت 5 دقیقه با همزن با سرعت بالا مخلوط کنید تا بافت کشدار و رنگ آن کرمی شود.

مرحله دوم

در این مرحله وانیل و روغن را اضافه کنید و 30 ثانیه هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس آب یا شیر ولرم را به کاسه اضافه کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید تا یکدست شود.

سطح سوم

حالا ۱ قاشق غذاخوری آرد را می گیریم سپس آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس مخلوط آرد و بیکینگ پودر را روی مواد داخل کاسه الک کرده و با لیسک مخلوط کنید تا خمیر کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله 3 قاشق غذاخوری مایه کیک را برداشته و 1 قاشق آردی را که قبلا گرفته بودیم به کاسه مایه کیک اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. سپس پودر کاکائو را به 3 قاشق غذاخوری مایه کیک اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. سپس شکل مورد نظر را با کاغذ روغنی یا روغن جداکننده می پوشانیم. سپس مایه کیک ساده را داخل قالب بریزید.

مرحله ششم

حالا مایه کیک کاکائویی را داخل قیف بریزید و به صورت مارپیچ روی مایه کیک ساده لوله کنید. سپس قالب را به مدت 35 تا 45 دقیقه در فری که از قبل خوب گرم شده است قرار می دهیم تا کیک کاملا پخته شود.

مرحله هفتم

بعد از پخت کامل کیک، آن را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود، سپس آن را به شکل مستطیل برش می دهیم. برای خامه بین تی تاپ ها هم می توانیم از خامه قنادی یا فیلینگ خامه ای استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا