آشپزی

طرز تهیه کیک خیس بدون فر +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک خیس بدون فر

کیک خیس بدون فر یکی از دستور پخت این کیک خوشمزه است که با طعم های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک خیس بدون فر برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک مرطوب بدون فر
یک تخم مرغ 2 عدد
قند ½ فنجان
روغن مایع ⅓ لیوان
وانیل ½ قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 2 قاشق غذاخوری
شیر نر ½ فنجان
ارد 1 لیوان و نیم
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای سس شکلاتی روی کیک
شیر نر 1 لیوان و نیم
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
یک تکه شکلات 100 گرم
قند ¼ فنجان
کره 20 گرم

طرز تهیه کیک خیس بدون فر

مرحله اول

برای تهیه کیک مرطوب بدون فر ابتدا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن برقی با سرعت بالا به مدت 5 تا 7 دقیقه مخلوط کنید تا مخلوط تخم مرغ ها کرم رنگ شود. و الاستیک.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به همراه کره مایع به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کنید و به مدت 1 دقیقه هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس آرد، بکینگ پودر و پودر کاکائو را داخل الک بریزید.

سطح سوم

حالا مواد خشک را در 3 مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با کفگیر در یک جهت هم بزنید تا بافت کیک یکدست شود. سپس شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله داخل قالب مناسبی را با کاغذ روغنی بپوشانید سپس مایه کیک را داخل آن بریزید. سپس قالب را چند ضربه محکم روی سطح کار بزنید تا هوا و حباب های اضافی مایه کیک گرفته شود.

مرحله پنجم

حالا درب قابلمه را با بخارپز می پوشانیم سپس روی قابلمه می گذاریم و بعد قابلمه را روی شعله پخش کننده قرار می دهیم. سپس اجازه دهید کیک به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه روی آتش بماند تا کاملا بپزد.

مرحله ششم

در این مرحله سس شکلاتی کیک را آماده می کنیم، برای این منظور شیر، شکر و پودر کاکائو را در قابلمه مناسبی می ریزیم سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام هم می زنیم.

مرحله هفتم

حالا که مواد داغ شدند، بلوک شکلاتی را اضافه کنید و مدام هم بزنید تا شکلات ذوب شود و به غلظت دلخواه برسد. سپس روغن را به قابلمه اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله بعد از 40 دقیقه یک سیخ چوبی یا خلال دندان را داخل وسط کیک فرو کنید سپس آن را بیرون بیاورید. اگر خمیر کیک به آن نچسبد، کیک کاملاً پخته شده است. سپس کیک را در ظرف مورد نظر برمی گردانیم.

مرحله نهم

در آخر سس شکلاتی گرم را روی کیک داغ بریزید و اجازه دهید سس شکلاتی داخل کیک خیس بخورد. در آخر روی کیک خیس را به دلخواه با گردو، تکه های شکلات و پسته تزئین کرده و سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا