آشپزی

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس

کیک شکلاتی خیس یکی از کیک های خاص و مجلل در کافه است که معمولا با قهوه سرو می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک شکلاتی خیس برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک شکلاتی خیس
یک تخم مرغ 4 عدد
قند 1 فنجان
وانیل ½ قاشق چایخوری
روغن مایع ⅔ لیوان
شیر ولرم 1 فنجان
ارد 280 گرم
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 6 قاشق غذاخوری
مواد لازم سس کیک
شیر نر 1 فنجان
شکلات تلخ 70 گرم
قند 2 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
کره 50 گرم
مواد گاناش
یک تکه شکلات 100 گرم
کرم رنگ 100 گرم

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس

مرحله اول

من آماده می کنم کیک شکلاتی خیس و خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی اضافه می کنیم سپس با همزن برقی به مدت 7 تا 10 دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ سبک و کش دار شود.

مرحله دوم

در این مرحله وسط کار کاسه را برمی داریم تا تخم مرغ یکنواخت زده شود. در مرحله بعد کره مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید سپس با همزن برقی با سرعت بالا به مدت 1 دقیقه هم بزنید.

سطح سوم

حالا شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید سپس دوباره مواد را با همزن برقی به مدت 1 دقیقه با دور تند هم بزنید. سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر و کاکائو در ظرف مناسبی بریزید سپس مخلوط کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آرد را داخل الک بریزید سپس 3 بار الک کنید و در 3 مرحله مخلوط تخم مرغ را اضافه کنید و مایه کیک را به صورت دایره ای از یک طرف مخلوط کنید تا بافت یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. سپس یک شکل نواری انتخاب می کنیم، روی آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مایه کیک را به شکل می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می زنیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مارشمالو ها کاملا خارج شود. سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس به مدت 40 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا بپزد.

مرحله هفتم

در این فاصله سس شکلاتی را آماده کنید به این صورت که ابتدا شیر را به همراه شکر، پودر کاکائو، کره و شکلات تلخ در قابلمه مناسبی ریخته سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و هم بزنید.

مرحله هشتم

در این مرحله شیر داغ شده و سپس کره و شکلات را می گذاریم تا در شیر حل شود. توجه داشته باشید که شیر نمی جوشد. سپس سس شکلاتی را از روی حرارت برداشته سپس می گذاریم کاملا خنک شود.

مرحله نهم

حالا بعد از 40 دقیقه کیک رو با خلال دندون یا سیخ چوبی تست میکنیم و یک سیخ چوبی رو وسط کیک فرو میکنیم بعد بیرون میاریم بعد کیک کاملا پخته میشه.

مرحله دهم

در این مرحله کیک را از فر خارج می کنیم سپس می گذاریم کاملا خنک شود. سپس با یک سیخ چوبی سوراخ های عمیقی در تمام سطح کیک ایجاد می کنیم سپس به تدریج سس شکلاتی را می ریزیم تا جذب کیک شود.

مرحله یازدهم

حالا اجازه دهید کیک به مدت 2 ساعت در یخچال بماند. در مرحله بعد خامه صبحانه را در قابلمه مناسبی بریزید و سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و خامه را بجوشانید.

مرحله دوازدهم

در این مرحله قابلمه را از روی حرارت برمی داریم سپس شکلات تخته ای را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا شکلات با حرارت خامه ذوب شود سپس مواد مخلوط شده و یکدست می شوند. حالا بگذارید گاناش خنک شود.

مرحله سیزدهم

در نهایت بعد از 2 ساعت کیک را از یخچال خارج کرده سپس کیک را از قالب خارج کرده و گاناش را روی آن بریزید. سپس کیک را به اندازه و شکل دلخواه برش می دهیم سپس با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا