آشپزی

طرز تهیه کیک روسی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک روسی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک روسی

کیک روسی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با روش های ساده درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک روسی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک روسی
ارد 1 و ¾ فنجان
قند 1 و ¾ فنجان
پودر کاکائو ¾ فنجان
نمک 1 پنس
جوش شیرین 1 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 3 عدد
وانیل ½ قاشق چایخوری
شیر نر ¾ فنجان
روغن مایع ½ فنجان
آب جوش ½ فنجان

طرز تهیه کیک روسی

مرحله اول

برای تهیه کیک روسی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل در ظرف نسبتا عمیقی می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد داخل کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت 7 تا 8 دقیقه هم بزنید تا کرمی و کشدار شود سپس روغن و شیر را به کاسه اضافه کنید و 30 ثانیه هم بزنید.

سطح سوم

سپس آرد را به همراه نمک، جوش شیرین، بکینگ پودر و پودر کاکائو 3 بار الک کرده و در دو مرحله به ظرف اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا بافت کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا آب جوش را کم کم به کاسه اضافه کنید و با دور کم همزن برقی هم بزنید تا خمیر کیک یکدست شود. سپس داخل شکل مورد نظر را با کاغذ کره ای می پوشانیم و مایه کیک را داخل آن می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا قالب را چند بار روی سطح کار محکم میزنیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک گرفته شود سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار میدهیم و میگذاریم کیک به مدت یک ساعت تا 50 دقیقه بپزد.

مرحله ششم

بعد از گذشت این مدت برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا یک سیخ چوبی را داخل وسط کیک فرو کنید و آن را بردارید و اگر مایه کیک به آن نچسبید کیک پخته است سپس قالب را از قالب خارج کنید. فر.

مرحله هفتم

حالا بگذارید کیک کاملا خنک شود سپس آن را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید. در آخر روی کیک را با شکلات آب شده و خامه نیلوفر آبی تزئین کرده و با چای سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا