آشپزی

طرز تهیه کیک زرشک و‌ پسته +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک زرشک و پسته

کیک شاه توت و پسته یکی از انواع شیرینی های معطر و سنتی ایرانی است که طعم بسیار جذابی دارد و برای مجالس با دوستان مناسب است.برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شاه توت و پسته به ادامه مطلب بروید. با سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
آرد قنادی 1 فنجان
روغن مایع ½ فنجان
شیر نر ⅓ فنجان
قند ½ فنجان
یک تخم مرغ 2 عدد
زرشک خشک ½ فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
خلال پسته 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک زرشک و پسته

مرحله اول

برای تهیه زرشک و پسته خوشمزه ابتدا مواد سرد شده مانند تخم مرغ و شیر را 15 تا 30 دقیقه قبل از یخچال خارج کرده سپس در محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شود.

مرحله دوم

در این مرحله فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و می گذاریم گرم شود. سپس شکر و تخم مرغ و وانیل را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن به مدت 5 دقیقه با دور تند همزن بزنید تا یکدست شوند.

سطح سوم

بعد از اینکه بافت مواد کشدار و کرمی شد، کره مایع را به همراه شیر اضافه کنید و 30 ثانیه دیگر با همزن مواد را هم بزنید تا یکدست شود. سپس آرد را با بکینگ پودر مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آرد و بیکینگ پودر را دوبار الک می کنیم سپس در دو مرحله به کاسه مواد اضافه می کنیم و با لیسک از یک طرف مواد را هم می زنیم تا بافت آنها کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا زرشک را می شوییم سپس با دستمال تمیز خشک می کنیم و به ظرف حاوی مواد اضافه می کنیم. سپس مواد را با هم مخلوط می کنیم تا زرشک به طور یکنواخت در مایه کیک پخش شود.

مرحله ششم

در این مرحله شکل مورد نظر را با کمی روغن مایع یا کره سرد چرب می کنیم سپس به شکل کمی آرد می پاشیم. سپس قالب را برمیگردانیم تا آرد اضافی داخل قالب بریزد.

مرحله هفتم

حالا مایه کیک را به طور یکنواخت در قالب پخش می کنیم سپس برش های پسته را روی مایه کیک پخش می کنیم. سپس قالب را چند بار روی سطح کار ضربه بزنید تا حباب های خمیر کیک از بین برود.

مرحله هشتم

در این مرحله قالب را در فر می گذاریم و به مدت 35 تا 45 دقیقه می گذاریم کیک بپزد. بعد از 35 دقیقه کیک را با خلال دندان چک کنید و اگر مغز آن پخته شد فر را خاموش کرده و گریل را روشن کنید.

مرحله نهم

حالا چند دقیقه صبر می کنیم تا کیک طلایی شود. در آخر کیک را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود سپس از قالب خارج کنید. در نهایت کیک را در ظرف مورد نظر گذاشته و با چای سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا