آشپزی

طرز تهیه کیک سه شیر شکلاتی با طعمی تکرار نشدنی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک شکلاتی شیری سه گانه

کیک سه شیر شکلاتی یکی از کیک های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد، برای تهیه این کیک از سه نوع شیر استفاده می شود، شما می توانید از این کیک شکلاتی سه شیری به عنوان یک دسر شیک برای سرو استفاده کنید. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه کیک شکلاتی شیری سه گانه به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
یک تخم مرغ 6 عدد
قند 1 فنجان
روغن مایع 1/4 فنجان
پودر کاکائو 1/4 فنجان
آب جوش 2/3 فنجان
ارد 2 لیوان
پودر خمیرمایه 1 قاشق مرباخوری
وانیل 1 قاشق چایخوری
مواد لازم برای خیس کردن کیک مقدار مواد
شیر نر 1 فنجان
شیر عسل نصف قوطی
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
کرم رنگ 1 تا 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای تزیین کیک مقدار مواد
کرم رنگ 250 گرم
پودر کاکائو برای داخل خامه و برای الک کردن سطح کیک 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک شکلاتی شیری سه گانه

مرحله 1: تخم مرغ و شکر را با هم مخلوط کنید

ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی ریخته و با همزن برقی هم میزنیم تا گلوله شوند و بافت کاملا یکدست و پفکی شود سپس کمی شکر اضافه میکنیم و با همزن برقی حدود 5 دقیقه هم میزنیم تا خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله 2: وانیل را به مخلوط اضافه کنید

وقتی قوام مخلوط، یکدست، کرمی و کمی کش آمد، کمی وانیل به مخلوط اضافه کنید، دوباره با همزن برقی 1 دقیقه دیگر هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی آن پخش شود. تخم مرغ از بین رفته است گرفتن

مرحله 3: پودر کاکائو و آب جوش را مخلوط کنید

سپس همزن برقی را خاموش کنید، کاسه را با لیسک تمیز کنید، سپس در ظرف کوچکی مقداری آب جوش بریزید، پودر کاکائو را اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود و مخلوط کاکائویی غلیظی به دست آید.

مرحله 4: مخلوط کاکائو و مایع را به مواد الک کنید

سپس مخلوط کاکائو را به مخلوط مواد اضافه کنید، با لیسک خوب مخلوط کنید و بافت یکنواختی به دست آید، سپس کمی کره مایع به مواد اضافه کنید و فقط با لیسک مخلوط کنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود.

مرحله 5: آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید

سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا سبک و یکدست شود، سپس آرد الک شده را در ظرفی بریزید، مقداری بیکینگ پودر به آن اضافه کنید، با قاشق هم بزنید تا یکدست شود، سپس مخلوط آرد را الک کنید تا خوب ترکیب شود. مخلوط کرده و له کنید.

مرحله 6: آرد را به مخلوط اضافه کنید

سپس مخلوط آرد را در چند مرحله کم کم به مخلوط با مواد اضافه کنید، با لیسک به آرامی در یک جهت هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود و گلوله های آرد داخل مخلوط باز شوند، در این مرحله نباید مواد را هم مخلوط کنید. خیلی زیاد مخلوط کنید .

مرحله هفتم: مایه کیک را در قالب بریزید

سپس داخل قالب مورد نظر را با روغن مایع چرب کنید یا کف قالب را کاغذ پخت بچینید تا کاملا کف قالب را بپوشاند سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و با کفگیر صاف کنید 3/2. قالب را باید با خمیر کیک پر کنید، آن را پر کنید زیرا بعد از پخت حجم آن زیاد می شود.

مرحله هشتم: قالب را در فر قرار دهید و دما را تنظیم کنید

سپس 2 تا 3 بار روی سطح قالب را بکوبید تا هوای داخل آن گرفته شود سپس قالب را در فری که ده دقیقه گرم کرده اید قرار دهید سپس دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و بگذارید حدود 30 تا 40 بپزد. دقایق.

مرحله 9: سرعت پخت کیک را تست کنید

30 دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف آن از بین می رود سپس یک سیخ چوبی را داخل کیک بچسبانید و بیرون بیاورید اگر هیچ کدام از مایه کیک به آن نچسبید یعنی کیک خوب پخته و آماده است. در غیر این صورت صورت باید بیشتر بپزد.

مرحله 10: قالب را از فر خارج کنید

بعد از اینکه کیک خوب پخت و آماده شد، قالب را از فر خارج کرده، آن را در دمای محیط قرار دهید تا کیک خنک شود، در این مدت برای تهیه مخلوط مناسب برای خیس کردن کیک، یک لیوان شیر با دمای محیط در پور قرار دهید. داخل یک ظرف

مرحله یازدهم: شیر عسل و پودر کاکائو را به شیر اضافه کنید

سپس مقداری شیر عسلی به شیر اضافه کرده، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت یکنواختی به دست آید، سپس با توجه به ذائقه و ذائقه خود مقداری پودر کاکائو به مواد اضافه کنید، خوب هم بزنید تا جدا شده و کاملا مخلوط شوند.

مرحله 12: خامه صبحانه را داخل مخلوط بزنید

سپس خامه صبحانه را به مخلوط اضافه کنید، خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند، تا مخلوط یکدست، نرم و رقیق شود، وقتی کیک کاملا خنک شد آن را با سیخ چوبی سوراخ کنید.

مرحله 13: مخلوط را روی سطح کیک بریزید

سپس مخلوط شیر و خامه و شیر عسلی و پودر کاکائو را روی سطح کیک بریزید و روی تمام قسمت های سطح کیک پخش کنید تا کاملا جذب کیک شود و کیک را بخورید سپس کیک را داخل کیک قرار دهید. یخچال خوب استراحت کند.اجازه دهید تا خودش را بگیرد و مزه دار شود.

مرحله چهاردهم: فرم دادن به خامه قنادی

سپس در این فاصله مقداری از خامه قنادی را در ظرفی ریخته، سپس پودر کاکائو را اضافه کرده، با همزن برقی هم می زنیم تا خوب مخلوط و یکدست شوند، به طوری که خامه کاملاً فرم بگیرد، باید پدهای همزن قرار داده شود. روی خامه بمان.

مرحله 15: پودر قند را داخل خامه الک کنید

اگر خامه شیرین نیست و یا اگر می خواهید خامه شیرین تر شود می توانید به دلخواه کمی شکر یا پودر قند به خامه اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند، همچنین می توانید به جای خامه قنادی از خامه صبحانه استفاده کنید. .

مرحله 16: پودر کاکائو را روی کیک الک کنید

بعد از نیم ساعت قرار گرفتن کیک در یخچال، آن را بیرون بیاورید، سپس مقداری پودر کاکائو را به دلخواه الک کنید تا سطح و کناره های کیک کاملا با پودر کاکائو آغشته شود تا صاف و یک سطح شود. تشکیل می شود.

مرحله 17: تزئین کیک با سه شکلات شیری

سپس خامه فرم گرفته را داخل قیف بریزید، سپس آن را روی سطح کیک به شکل دلخواه پهن کنید، سپس می توانید مقداری پودر پسته، گردو آسیاب شده یا تکه های شکلاتی به سلیقه خود روی خامه زده شده بریزید و روی کیک را در آن تزئین کنید. یک راه مناسب

مرحله 18: کیک شکلاتی شیری سه گانه را برش داده و سرو کنید

سپس کیک را به شکل و اندازه دلخواه برش دهید، سپس چند برش از کیک شکلاتی شیری سه گانه را در ظرف مناسبی بریزید و آن را به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک صبحانه خوشمزه و سالم سرو کنید تا مهمانان را با چای یا قهوه به وجد بیاورید. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا