آشپزی

طرز تهیه کیک سیب و چای با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک سیب و چای را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک و چای سیب

کیک چای سیب یکی از انواع کیک های خوشمزه و متفاوت است که با مواد مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک و چای سیب برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک سیب و چای
یک تخم مرغ 4 عدد
قند 1 فنجان
وانیل ½ قاشق چایخوری
روغن مایع 1 فنجان
چای دم کرده 1 فنجان
ارد 2.5 فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
یک سیب 1 قطعه

طرز تهیه کیک و چای سیب

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه با سیب و چای در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. سپس تخم مرغ ها را با شکر و وانیل در ظرف نسبتا بزرگی می ریزیم.

مرحله دوم

حالا با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط تخم مرغ کرمی و کشدار شود. در مرحله بعد چای سرد و کره مایع را به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا مخلوط شوند.

سطح سوم

حالا آرد و بکینگ پودر و پودر کاکائو و دارچین را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید سپس در چند مرحله به کاسه اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی مخلوط کنید تا بافت مایه کیک کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله داخل قالب مورد نظر را با کاغذ کره ای می پوشانیم سپس نیمی از مایه کیک را داخل قالب می ریزیم. سپس سیب ها را شسته و سنگ برش می دهیم و روی مرداب ها پخش می کنیم.

مرحله پنجم

حالا بقیه مایه کیک را داخل قالب بریزید و روی تکه های سیب بریزید و با کفگیر آن را کاملا صاف و یکدست کنید. سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و بگذارید کیک به مدت 40 دقیقه در فر بماند تا کاملا بپزد.

مرحله ششم

بعد از 30 دقیقه برای اطمینان از آماده شدن کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در وسط کیک فرو کنید و آن را بردارید. اگر خمیر به آن نچسبید کیک کاملا پخته است سپس فرم را بردارید. فر

مرحله هفتم

حالا اجازه دهید کیک کاملا خنک شود سپس کیک را از قالب خارج کرده و به ظرف مورد نظر منتقل کنید. سرگرمی روز در صورت تمایل روی کیک را با خلال پسته تزئین کرده و با چای تازه دم کرده سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا