آشپزی

طرز تهیه کیک شکلاتی پرتقالی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک شکلاتی پرتقالی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک شکلاتی پرتقالی

کیک شکلاتی پرتقالی یکی از کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد و دستور پخت های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک شکلاتی پرتقالی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک شکلاتی پرتقالی
کره 70 گرم
قند 80 گرم
یک تخم مرغ 2 عدد
آب پرتقال 12 گرم
پوست پرتقال را رنده کنید 2 قاشق غذاخوری
ارد 62 گرم
وانیل ½ قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه ½ قاشق چایخوری
پودر کاکائو 15 گرم
نمک 1 پنس
پودر زنجبیل و دارچین ½ قاشق چایخوری
مواد لازم برای سس شکلاتی پرتقال
قند 2 قاشق غذاخوری
کره 20 گرم
یک تکه شکلات 50 گرم
آب پرتقال 3 قاشق غذاخوری
پوست پرتقال را رنده کنید 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک شکلاتی پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی پرتقالی خوشمزه، کره را 30 دقیقه قبل از شروع کار از یخچال خارج کرده و اجازه دهید به دمای محیط برسد و کاملا نرم شود. حالا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله کره و شکر در دمای اتاق را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به مدت 5 تا 6 دقیقه خوب هم بزنید تا بافت مواد داخل کاسه پفکی و کرمی شود. حالا تخم مرغ ها را به کاسه اضافه کنید.

سطح سوم

سپس آب پرتقال، پوست پرتقال رنده شده و عصاره وانیل را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. حالا شکل دلخواه را با اسپری روغن جدا کننده می پوشانیم و آرد می پاشیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد خشک را که شامل آرد، بکینگ پودر، پودر کاکائو، پودر زنجبیل، پودر دارچین و نمک می باشد، 3 بار الک کرده و به کاسه 3 مرحله ای اضافه کرده و با کفگیر از یک طرف مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

وقتی بافت مایه کیک یکنواخت شد، هم زدن را متوقف می کنیم. مواظب باشید خمیر کیک را زیاد هم نزنید چون بکینگ پودر به دلیل هم زدن زیاد غیرفعال می شود و کیک خوب ور نمی آید.

مرحله ششم

حالا مایه کیک را داخل قالب بریزید و قالب را چند ضربه محکم روی سطح کار بزنید تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک گرفته شود. سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید تا کیک به مدت 50 دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

در این فاصله سس شکلاتی پرتقال را درست می کنیم، برای این کار نیمی از شکلات را به همراه آب پرتقال، رنده پوست پرتقال، شکر و کره در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید. بخار.

مرحله هشتم

حالا مواد سس را به روش بانماری روی حرارت کتری آب کنید سپس کاسه را از کتری خارج کرده و بقیه شکلات تخته ای را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکلات با حرارت سس آب شود. .

مرحله نهم

بعد از 50 دقیقه برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندون یا سیخ چوبی وسط کیک بچسبانید و آن را بردارید و اگر مخلوط به آن نچسبید کیک کاملا پخته است سپس قالب را از فر خارج کنید. . .

مرحله دهم

حالا کیک را به مدت 30 دقیقه در دمای محیط بگذارید تا کاملا خنک شود سپس آن را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید. سرگرمی روز کیک را با سس پخش می کنیم و به دلخواه تزئین می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا