آشپزی

طرز تهیه کیک شیرازی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک شیرازی

کیک شیرازی یکی از انواع کیک های خوشمزه و ایرانی است که به دلیل شباهت با کاپ کیک گزینه مناسبی برای تهیه آن می باشد تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را مشاهده کنید. طرز تهیه کیک شیرازی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم کیک شیرازی
ارد 1.5 فنجان
قند ½ فنجان
روغن مایع ⅔ فنجان
ماست ⅔ فنجان
گل سرخ 1 قاشق چایخوری
عسل یا شربت 1 قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 3 عدد
مواد لازم برای شربت
قند 1 فنجان
اب ⅔ فنجان
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
گل سرخ 2 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شیرازی

مرحله اول

من آماده می کنم کیک خوشمزه شیرازی در ابتدای کار شربت را آماده می کنیم، برای این منظور آب و شکر را در قابلمه مناسبی می ریزیم و روی اجاق می گذاریم تا به مدت 5 دقیقه بجوشد و بعد از آن گلاب را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا زعفران پخته شده را به همراه آبلیموی تازه به قابلمه اضافه کنید و بگذارید شربت ۱ تا ۲ دقیقه بجوشد سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملا خنک شود.

سطح سوم

در این مرحله کیک را درست می کنیم، برای این منظور تمام مواد خنک شده را 30 دقیقه قبل از یخچال بیرون می آوریم تا دمای آنها با محیط یکسان شود. حالا فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله چهارم

سپس تخم مرغ ها را همراه با شکر در یک کاسه نسبتا عمیق بریزید و به مدت 5 دقیقه با همزن برقی با دور تند خوب هم بزنید تا بافت آن سبک و حجیم شود، سپس ماست، کره مایع، گلاب و عسل یا شربت را اضافه کنید. به کاسه

مرحله پنجم

حالا مواد را در ظرف خوب مخلوط می کنیم سپس مواد خشک شامل آرد و بکینگ پودر و نمک را در الک می ریزیم و 3 بار الک می کنیم. سپس مواد خشک را در دو نوبت به کاسه اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید.

مرحله ششم

لازم به ذکر است که مایه کیک را فقط باید تا حد مخلوط شدن مخلوط کنید، بیش از حد مخلوط کردن مایه کیک باعث غیرفعال شدن بکینگ پودر می شود و از بالا آمدن کیک جلوگیری می کند. حالا داخل قالب مافین را با کمی کره چرب می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مایه کیک را داخل قالب ها می ریزیم تا دو سوم پر شوند سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و به مدت 20 دقیقه کیک ها را در فر می گذاریم تا کاملا بپزند. بعد از این مدت نان ها را تست می کنیم.

مرحله هشتم

برای این کار یک خلال دندان یا یک سیخ چوبی را در وسط کیک ها فرو کنید و آن را بردارید و اگر مایه کیک به آن نچسبید کیک کاملا پخته شده است. حالا قالب را از فر خارج کرده سپس شربت سرد را روی کیک های داغ بریزید.

مرحله نهم

حالا می گذاریم شربت به سمت کیک ها برود سپس کیک ها را از قالب خارج می کنیم و در ظرفی که می خواهیم می گذاریم. در آخر روی کیک های شیرازی را با پودر پسته و گلاب تزئین کرده و با چای سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا