آشپزی

طرز تهیه کیک شیره و ارده با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک شیره و ارده را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک از آب میوه و آرد

کیک شیره و ارده یکی از کیک های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک از آب میوه و آرد برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
یک تخم مرغ 4 عدد بزرگ
قند 1.5 فنجان
روغن مایع 1 فنجان
شیر نر 1 فنجان
ارده ½ فنجان
آب میوه ½ فنجان
گردو آسیاب شده 2 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1.5 قاشق چایخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
آرد قنادی 3 لیوان
کنجد برشته شده (اختیاری) 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک از آب میوه و آرد

مرحله اول

برای تهیه کیک با شیره و ارده مجلسی ابتدا مواد خنک شده را 30 دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ باشند. سپس فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله شکل مورد نظر را با کره یا روغن مایع چرب می کنیم سپس روی آن را آرد می پاشیم. سپس قالب را برمی گردانیم تا آرد اضافی بیفتد سپس تخم مرغ و شکر را در ظرف مناسبی می ریزیم.

نکته: اگر بخواهیم کنجد را داخل قالب بریزیم، نیازی به اضافه کردن آرد نیست.

سطح سوم

حالا مواد را با همزن به مدت 5 دقیقه هم میزنیم تا کشدار شوند سپس شیر و کره مایع را اضافه کرده و هم میزنیم تا یکدست شوند. سپس آرد، بکینگ پودر و وانیل را در ظرفی ریخته و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آرد را روی مواد داخل کاسه الک کنید و همزمان با لیسک یک طرف مواد را هم بزنید تا بافت مایه کیک یکدست شود. سپس کنجد را در قالب ریخته و تکان دهید تا کف و کناره های قالب بپوشد.

نکته: وقتی کنجد را در قالب پخش کردیم باید به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار دهیم.

مرحله پنجم

حالا نیمی از مایه کیک را داخل قالب بریزید، سپس آب، آرد و گردوی آسیاب شده را به باقی مانده کیک اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس مخلوط کیک را که با شیره و آرد مخلوط شده بود در قالب می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را در فر قرار دهید و اجازه دهید کیک به مدت 40 تا 50 دقیقه بپزد. بعد از این مدت کیک را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود سپس از قالب خارج کنید. نوش جان


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا