آشپزی

طرز تهیه کیک شیفون ساده با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک شیفون ساده را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک شیفون ساده

کیک شیفون ساده یکی از کیک های خوشمزه و بین المللی است که برای خامه بسیار مناسب است تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک شیفون ساده برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم کیک شیفون ساده
یک تخم مرغ 4 عدد
ارد 1 و ¼ فنجان
قند 1 فنجان پاپریکا
روغن مایع ¼ فنجان
شیر نر ¼ فنجان
عصاره وانیل ⅓ قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شیفون ساده

مرحله اول

برای تهیه کیک شیفون خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ ها را به همراه شکر و عصاره وانیل در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به مدت 10 دقیقه خوب هم بزنید تا کرمی و کشدار شود.

مرحله دوم

بعد از این مدت کره مایع را به همراه شیر به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود سپس آرد و بکینگ پودر را در الک ریخته و 3 بار الک کنید و کم کم به ظرف اضافه کنید.

سطح سوم

حالا به کمک لیسک مواد را با حرکات دایره ای در یک جهت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. سپس فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم تا گرم شود، سپس قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا مایه کیک را داخل قالب بریزید و یک سیخ چوبی را در مایه کیک بچرخانید تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک گرفته شود. سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید تا کیک به مدت 40 تا 50 دقیقه کاملا پخته شود.

مرحله پنجم

بعد از این مدت قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید کیک کاملا خنک شود سپس با استفاده از چاقو کیک را از قالب خارج کرده و دوباره روی توری قرار دهید. در آخر کیک را برش می دهیم و با چای سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا