آشپزی

طرز تهیه کیک عصرانه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک عصرانه

کیک عصرانه یکی از خوشمزه ترین و بین المللی ترین کیک های نخی است که همانطور که از نامش پیداست برای دیدن آموزش کامل و مرحله به مرحله برای عصر پخته می شود. طرز تهیه کیک عصرانه برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم کیک عصرانه
ارد 2 لیوان
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
یک تخم مرغ 3 عدد
قند 1 فنجان
وانیل ¼ قاشق چایخوری
روغن مایع 1 فنجان
ماست پر چرب شیرین 1 فنجان
نمک نوک یک قاشق چای خوری
مارمالاد (اختیاری) کافی

طرز تهیه کیک عصرانه

مرحله اول

برای تهیه کیک عصرانه ابتدا مواد خنک شده را حدود 30 دقیقه زودتر از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط سازگار شوند. سپس فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و می گذاریم کاملا گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله شکل مورد نظر را با روغن مارشمالو یا کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن به مدت 5 دقیقه مخلوط کنید.

سطح سوم

وقتی مخلوط مواد بافت کشسانی پیدا کرد، ماست را به کاسه اضافه کنید و 30 ثانیه هم بزنید تا با مواد دیگر ترکیب شود. سپس کره مایع را به کاسه اضافه کنید و به مدت 30 ثانیه با همزن مخلوط کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله همزن را کنار می گذاریم سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر و نمک دو بار الک می کنیم و دوباره داخل الک می ریزیم و روی مواد داخل کاسه الک می کنیم و با لیسک به آرامی مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

پس از آماده شدن مایه کیک، نیمی از آن را در قالب بریزید، سپس در صورت تمایل مارمالاد را در قیف بریزید و به آرامی با قیف روی مایه کیک بریزید. سپس باقیمانده خمیر کیک را روی مارمالاد بریزید.

مرحله ششم

حالا قالب را چند بار محکم روی سطح کار می زنیم تا هوای اضافی مایه کیک گرفته شود. سپس قالب را به مدت حدود 45 دقیقه در فر قرار می دهیم تا کیک کاملا پخته شود. بعد از 35 دقیقه کیک را با خلال دندان چک کنید.

مرحله هفتم

اگر کیک کاملا پخته شد آن را از فر خارج کنید و بگذارید کاملا خنک شود. سپس کیک را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم سپس به دلخواه برش می دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا