آشپزی

طرز تهیه کیک فنجانی فوری با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک فنجانی فوری را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کاپ کیک فوری

کیک فنجانی یکی از کیک های بین المللی ساده و فوری است که همانطور که از نامش پیداست در فنجان پخته می شود. برای مشاهده کامل آموزش گام به گام طرز تهیه کاپ کیک فوری برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

مواد لازم برای کیک فنجانی
ارد 2 لیوان
یک تخم مرغ 1 فنجان
شیر یا آب 1 فنجان
قند 1 فنجان رشته فرنگی
روغن مایع 1 فنجان رشته فرنگی
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
یک تکه شکلات 100 گرم

طرز تهیه کاپ کیک فوری

مرحله اول

من آماده می کنم کیک فنجانی خوشمزه ابتدا تخم مرغ و شکر را در ظرف مناسبی ریخته سپس با همزن با دور تند به مدت 3 تا 5 دقیقه هم میزنیم تا بافت مواد کشدار و رنگ آن کرمی شود.

مرحله دوم

در این مرحله روغن و شیر را به تناوب اضافه می کنیم و هر کدام را 30 ثانیه هم می زنیم تا با بقیه مواد یکدست شوند. سپس پودر کاکائو را با آرد و وانیل و بکینگ پودر مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

سطح سوم

حالا مخلوط آرد را روی مواد داخل کاسه الک کنید و با لیسک مواد را هم بزنید تا یکدست شوند. پس از آماده شدن خمیر کیک، فنجان هایی را که برای پخت کیک در نظر گرفته ایم، خوب با روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک سوم خمیر کیک را با یک فنجان پر می کنیم، چند تکه شکلات خرد شده را روی خمیر کیک قرار می دهیم. سپس کمی دیگر خمیر کیک را به فنجان ها اضافه می کنیم تا حدود دو سوم حجم فنجان ها پر شود.

مرحله پنجم

در این مرحله فنجان ها را در یک قابلمه بزرگ قرار می دهیم و به اندازه ای آب جوش اضافه می کنیم تا نصف فنجان ها در آب جوش پر شود. سپس قابلمه را روی حرارت خیلی کم می گذاریم تا آب به جوش بیاید.

مرحله ششم

حالا درب قابلمه را بپوشانید و بگذارید کیک ها به مدت 15 تا 20 دقیقه کاملا بپزند. سرگرمی روز بعد از پخت نان ها، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم نان ها در قابلمه باقی بمانند.

مرحله هفتم

اگر سریع درب قابلمه را برداریم ممکن است کوفته ها بخوابند و ظاهرشان خراب شود. سپس بعد از 5-10 دقیقه درب قابلمه را برداشته و فنجان ها را خارج می کنیم. سپس شیرینی ها را از لیوان ها خارج کرده و به شکل دلخواه قرار دهید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا