آشپزی

طرز تهیه کیک قابلمه ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک

کیک قابلمه ای یکی از شیرینی های بین المللی خوشمزه و ساده است که بافت آن بسیار نرم و لطیف است برای دیدن آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد تشکیل دهنده کیک
یک تخم مرغ 3 عدد
قند 1 فنجان
وانیل ½ قاشق چایخوری
ارد 1.5 فنجان
روغن مایع ¼ فنجان
آب جوش ½ فنجان
پودر خمیرمایه 2 قاشق غذاخوری
کنجد کافی

طرز تهیه کیک

مرحله اول

من آماده می کنم یه کیک ساده در ابتدای کار شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شعله پخش کننده خوب گرم شود. سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه بزنید تا مخلوط تخم مرغ سبک و کشدار شود. سپس آب جوش را به همراه کره به کاسه اضافه کنید و بلافاصله با همزن برقی مخلوط کنید.

سطح سوم

سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر در صافی ریخته و 3 بار الک می کنیم و در 2 تا 3 مرحله به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دایره ای هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله داخل قابلمه مناسبی را با روغن سرد آغشته کنید سپس مقداری کنجد داخل قابلمه بریزید. سپس مایه کیک را داخل کاسه بریزید و چند ضربه محکم روی سطح کار بزنید تا هوای اضافی آن گرفته شود.

مرحله پنجم

حالا درب قابلمه را با بخار پز می بندیم و روی قابلمه می گذاریم سپس قابلمه را روی شعله پخش کننده قرار می دهیم. سپس اجازه دهید کیک به مدت 1 ساعت روی آتش بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله ششم

در نظر داشته باشید که در حین پخت به هیچ وجه درب قابلمه را باز نکنید زیرا پف می خوابد. بعد از 1 ساعت کیک را تست کنید و یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در مرکز کیک فرو کنید و آن را بردارید.

مرحله هفتم

وقتی خمیر کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبد، کیک کاملاً پخته شده است. در مرحله بعد، ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کیک خنک شود، سپس کیک را از قالب خارج کرده و در قالب مورد نظر قرار دهید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا