آشپزی

طرز تهیه کیک قاشقی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک قاشقی

کیک قاشقی یکی از انواع کیک های بین المللی ساده و خوشمزه است که برای دیدن آموزش کامل و گام به گام می توانید بلافاصله درست کنید. طرز تهیه کیک قاشقی ساده برای سرگرمی روز همراه باشید

یک قاشق از مواد کیک
یک تخم مرغ 1 قطعه
ماست ½ فنجان
قند ½ فنجان
پودر وانیل یا هل نوک یک قاشق چای خوری
گل سرخ 1 قاشق غذاخوری
ارد 1 فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کاپ کیک با قاشق

مرحله اول

برای تهیه اسکوپ لذیذ ابتدا تخم مرغ و شکر را در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن دستی هم بزنید تا رنگ مواد خامه ای شود. سپس ماست را به همراه گلاب به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله 30 ثانیه دیگر مواد را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس آرد و بکینگ پودر را در ظرفی جداگانه مخلوط می کنیم تا خوب یکدست شود و یکی دو بار الک می کنیم.

سطح سوم

حالا مخلوط آرد و بیکینگ پودر را دوباره داخل الک بریزید و روی مواد داخل کاسه الک کنید. سپس با لیسک یا قاشق مواد را هم میزنیم تا یکدست شوند و قوام مایه کیک مانند ماست شود. اگر مایه کیک خیلی شل بود، کمی آرد اضافه کنید.

مرحله چهارم

پس از آماده شدن مایه کیک، یک تابه عمیق روی اجاق بگذارید و به اندازه ای روغن اضافه کنید که کیک ها در حین سرخ شدن در روغن شناور شوند. سپس صبر می کنیم تا روغن خوب داغ شود.

مرحله پنجم

بعد از داغ شدن روغن، خمیر کیک را با قاشق بیرون بیاورید و داخل روغن داغ بریزید تا سرخ شوند. بعد از اینکه یک طرف کیک ها طلایی شد آن ها را برمی گردانیم تا طرف دیگر هم خوب سرخ شود.

مرحله ششم

در این مرحله کیک های آماده شده را از روغن خارج می کنیم و روی حوله می گذاریم تا روغن اضافی آن کاملا گرفته شود. در آخر کیک ها را در ظرف مورد نظر بریزید و روی آنها را با شکلات آب شده و پسته تزئین کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا