آشپزی

طرز تهیه کیک قاشقی پرتقالی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک قاشقی پرتقالی

کیک پرتقالی یکی از کیک های خوشمزه و ساده است که با دستور پخت های مختلف می توانید آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پرتقالی را در ادامه مطلب ببینید. سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
آرد سفید 2 فنجان
قند 1 فنجان
پوره پرتقال 1 فنجان
یک تخم مرغ 2 عدد
وانیل ½ قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک قاشقی پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه کیک قاشقی پرتقالی خوشمزه، در ابتدای کار، تخم مرغ ها را در ظرف نسبتا بزرگی بریزید، سپس برای اینکه کیک بوی تخم مرغ ندهد، لخته سفید چسبیده به زرده را با قاشق جدا کرده و دور بیندازید. .

مرحله دوم

حالا وانیل را به کاسه اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا بافت تخم مرغ ها از انعقاد خارج شود و بعد رنگ آن ها روشن شود. سپس پوره پرتقال را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند.

سطح سوم

در این مرحله شکر را به کاسه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا ذرات شکر کاملا حل شوند. حالا آرد و بیکینگ پودر را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید سپس کم کم به کاسه اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید.

مرحله چهارم

وقتی خمیر کیک صاف شد، هم زدن را متوقف کنید. توجه داشته باشید که مخلوط کردن بیش از حد خمیر کیک باعث می شود بکینگ پودر غیرفعال شود و کیک پف نکند. حالا ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به اندازه کافی کره مایع به تابه اضافه کنید تا کیک ها در آن غوطه ور شوند و اجازه دهید کره خوب داغ شود. سپس 1 قاشق غذاخوری از مایه کیک را برداشته و مرتب داخل قابلمه می ریزیم.

مرحله ششم

حالا بگذارید یک طرف کیک کاملا طلایی و سرخ شود، سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. توجه داشته باشید که حرارت برای پخت کیک ها باید خیلی کم باشد. وقتی کیک ها سرخ شدند آن ها را از ماهیتابه خارج کنید.

مرحله هفتم

سپس کیک ها را روی یک دستمال مخصوص نگهدارنده روغن قرار دهید و اجازه دهید روغن اضافی آن خارج شود. در آخر کیک ها را به همین ترتیب درست می کنیم تا خمیر کیک تمام شود سپس با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا