آشپزی

طرز تهیه کیک لبو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک لبو

کیک لبو یکی از کیک های محبوب ایرانی است که معمولا در پاییز و زمستان پخته می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه کیک لبو برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم کیک لبو
بالم لب 1 فنجان
ارد 2 لیوان
پودر لب یا خمیر لب 2 قاشق غذاخوری یا ½ فنجان
روغن مایع ½ فنجان
قند 1 فنجان
یک تخم مرغ 3 عدد
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
گردو آسیاب شده 2 قاشق غذاخوری
مواد تشکیل دهنده بالم لب
قند ¼ فنجان
بالم لب 1 فنجان
کره 2 قاشق غذاخوری
نشاسته ½ فنجان
وانیل نوک یک قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک لبو

مرحله اول

برای تهیه کیک لابوی مجلسی در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و می گذاریم داغ شود سپس فرم مورد نظر را با کمی کره یا روغن مایع چرب کرده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله سفیده ها و زرده ها را جدا می کنیم سپس سفیده ها را در ظرف مناسبی می ریزیم و با همزن خوب هم می زنیم تا پف کند. سپس زرده تخم مرغ را اضافه کرده و کمی مخلوط کنید.

سطح سوم

حالا شکر را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بافت مواد کشدار و کرمی شود. در مرحله بعد کره مایع را اضافه کنید و چند ثانیه هم بزنید سپس آب لیمو را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله پودر لیپو یا پوره را به همراه گردو اضافه می کنیم و چند ثانیه دیگر مواد را هم می زنیم تا یکدست شوند. سپس مخلوط آرد و بیکینگ پودر را روی مواد داخل کاسه الک کرده و یک طرف آن را با کفگیر مخلوط کنید.

مرحله پنجم

بعد از اینکه بافت مایه کیک یکنواخت شد، آن را داخل قالب بریزید، سپس قالب را چند ضربه به سطح کار بزنید. سپس قالب را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و اجازه دهید کیک حدود 45 دقیقه بپزد.

مرحله ششم

در این فاصله سس لبو را آماده می کنیم به این صورت که شکر و نشاسته و آب نان را در قابلمه مناسبی ریخته و هم می زنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا مواد را به آرامی و روی حرارت خیلی کم هم می زنیم تا کمی غلیظ شوند. توجه داشته باشید که حرارت زیر قابلمه باید کم باشد تا طعم و بوی خامی نشاسته کاملا گرفته شود و بپزد.

مرحله هشتم

وقتی سس کمی غلیظ شد، وانیل و کره را به قابلمه اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. سپس سس را به آرامی هم می زنیم تا وانیل و کره جذب سس شود سپس آن را کنار می گذاریم تا کمی خنک شود.

مرحله نهم

در این مرحله بعد از پخت کامل کیک از فر خارج می کنیم و می گذاریم کمی خنک شود. سپس کیک را در بشقاب سرو می‌چرخانیم و روی آن را به طور یکنواخت با سس می‌پوشانیم و پخش می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا