آشپزی

طرز تهیه کیک ماربل هویج +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک سنگ مرمر هویج

کیک مرمر هویج یکی از کیک های خوشمزه و بین المللی است که با دستور پخت های مختلف می توانید آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک مرمر هویج را در ادامه مطلب ببینید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک مرمر هویج
قند 100 گرم
هویج رنده شده 100 گرم
یک تخم مرغ 2 تا کوچیک
روغن مایع 50 گرم
شیر نر 50 گرم
پودر خمیرمایه 7 گرم
ارد 130 گرم
پودر کاکائو 10 گرم
وانیل ½ قاشق چایخوری
نمک نوک یک قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک سنگ مرمر هویج

مرحله اول

برای تهیه کیک مرمری هویج خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل و نمک در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا مواد را در کاسه همزن برقی به مدت 5 تا 6 دقیقه با دور تند هم بزنید تا مخلوط تخم مرغ کرمی و کشدار شود. سپس کره و شیر را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

سطح سوم

در این مرحله هویج را شسته و پس از جدا کردن پوست با رنده ریز رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم سپس کمی مخلوط می کنیم. حالا آرد و بکینگ پودر را داخل الک بریزید و سه بار الک کنید.

مرحله چهارم

سپس مواد خشک را 2 مرحله به کاسه اضافه کنید و با همزن یک طرف آن را هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود. حالا مایه کیک را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به یک قسمت از مایه کیک پودر کاکائو اضافه کنید و مخلوط کنید سپس به شکل دلخواه با کمی کره مایع بمالید و آرد بپاشید. سپس قالب را وارونه نگه می داریم.

مرحله ششم

وقتی آرد اضافی از تابه برداشته شد، یک لیوان خمیر سفید داخل تابه بریزید، سپس به همان مقدار خمیر شکلاتی را روی مایه سفید بریزید. حالا با خلال دندان مخلوط را به شکل دایره بکشید.

مرحله هفتم

بعد لایه ها را به همین ترتیب داخل قالب بریزید سپس قالب را چند ضربه محکم روی سطح کار بزنید تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک گرفته شود. حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه دهید کیک به مدت 30 دقیقه در فر بماند تا کاملا پخته شود. بعد از این مدت برای اطمینان از آماده شدن کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی را داخل وسط کیک فرو کنید و آن را بردارید.

مرحله نهم

اگر مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبید، کیک کاملا پخته شده است، سپس قالب را از فر خارج کنید و بگذارید کیک خنک شود. در آخر کیک را از قالب خارج کرده و سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا