آشپزی

طرز تهیه کیک ماربل کدو حلوایی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک ماربل کدو حلوایی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک مرمر کدو حلوایی

کیک مرمر کدو حلوایی یکی از کیک های خوش طعم و خوشمزه است که به راحتی و سریع تهیه می شود و بافتی سبک و اسفنجی دارد.این کیک دو لایه با طعم های مختلف است که بسیار شیک و مناسب برای پذیرایی و مهمانی می باشد. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه کیک مرمر کدو حلوایی با سایت آموزش همراه باشید.

مواد لازم برای کیک
قند 1 و 4.1 فنجان
شکر قهوهای 1 فنجان
روغن مایع 1/2 فنجان
اب دوغ 1/2 فنجان
یک تخم مرغ 3 عدد
وانیل مایع 1 قاشق چایخوری
پوره کدو تنبل 2 لیوان
ارد 3 لیوان
جوش شیرین 1 قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
پودر دارچین 1 و 1/2 قاشق چایخوری
پودر زنجبیل 1/2 قاشق چایخوری
جوز هندی 1/4 قاشق چایخوری
میخک 1/4 قاشق چایخوری
نمک 1/2 قاشق چایخوری
مواد لازم برای مواد تشکیل دهنده شکلات
پودر کاکائو 1/3 فنجان
قند 1/4 فنجان
شیر یا دوغ 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای فراستینگ شکلاتی
چیپس یا تخته شکلات 75 گرم
کره 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک مرمر کدو حلوایی

مرحله 1: دوغ را آماده کنید

برای تهیه کیک مرمر کدو حلوایی ابتدا نصف فنجان شیر را در ظرفی بریزید تا دوغ درست شود، سپس نصف قاشق غذاخوری از آن را بردارید و به جای آن نصف قاشق چای خوری لیموترش تازه یا سرکه به آن اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه کنار بگذارید تا زهکش شیر خارج شود.

مرحله 2: شکر و دوغ را با هم مخلوط کنید

شکر سفید و قهوه ای را در ظرفی بریزید و مخلوط کنید سپس دوغ آماده شده را بریزید و به جای دوغ می توانید از شیر استفاده کنید سپس کمی کره به مواد اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید.

مرحله 3: تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید

وقتی مواد به خوبی مخلوط و یکدست شد، تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر یک از تخم مرغ ها تا زمانی که گلوله و یکدست شوند، کمی وانیل به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود.

مرحله 4: از پوره کدو حلوایی استفاده کنید

در مرحله بعد مقداری پوره کدو تنبل تازه یا پوره منجمد را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید آب شود سپس پوره را در صافی بریزید و در ظرفی بگذارید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود سپس پوره کدو را به مخلوط اضافه کنید. .

مرحله 5: آماده سازی و مخلوط کردن آرد و مواد افزودنی

مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا با هم مخلوط شوند سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا سبک و یکدست شود سپس کمی جوش شیرین و بیکینگ پودر و کمی نمک به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود.

مرحله 6: ادویه ها را به مخلوط آرد اضافه کنید

سپس مقداری پودر دارچین، پودر زنجبیل، جوز هندی و میخک را روی آرد بپاشید و با هم مخلوط کنید، سپس مخلوط آرد را به مایه کیک اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست و یکدست شود، سپس یک و نیم پیمانه از مایه کیک را اضافه کنید. حذف

مرحله هفتم: مخلوط کاکائو را برای کیک آماده کنید

سپس مایه کیک را که جدا کرده اید در ظرفی بریزید و پودر کاکائو و کمی شیر و کمی شکر به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بافت یکنواختی به دست آید و پودر کاکائو کاملا با مواد مخلوط شود و هیچ گلوله ای در آن نباشد. آی تی.

مرحله هشتم: قالب کیک را آماده و پر کنید

بعد داخل تابه خالی را که 10 تا 12 لیوان جا می گیرد را با روغن چرب کنید و داخل تابه را کمی آرد بپاشید و سپس یک پیمانه از مخلوط کدو حلوایی را در قالب چرب شده بریزید و سطح آن را با کفگیر صاف کنید.

مرحله 9: در فر بپزید

سپس نصف فنجان مایه کوکو روی آن بریزید و سطح آن را صاف کنید، سپس مواد کیک را به همین ترتیب داخل قالب بریزید، سپس مایه کوکو را اضافه کنید و در آخر قالب را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید.

مرحله 10: تنظیمات فر و پخت کیک

سپس دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت قرار دهید و اجازه دهید کیک به مدت 50 تا 60 دقیقه در فر بپزد تا سطح آن طلایی شود و مراقب باشید در 30 دقیقه اول در فر را باز نکنید زیرا کیک پف کرده است. ناپدید می شوند. می رود

مرحله 11: پخت و خنک شدن کیک را بررسی کنید

سپس سیخ چوبی را داخل کیک بچسبانید و بیرون بیاورید و اگر چیزی به کیک نچسبید کیک پخته و آماده است سپس قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید و به مدت 10 دقیقه بگذارید خنک شود. بودن

مرحله دوازدهم: سطح کیک را آماده کرده و تزئین کنید

سپس لبه های کیک را با چاقوی تیز از قالب خارج کنید و قالب را برگردانید و کیک را از قالب خارج کنید و در ظرف دیگری قرار دهید سپس مقداری شکلات ذوب شده یا خامه فرم گرفته به سلیقه خود روی کیک بریزید.

مرحله سیزدهم: تزیین و سرو نهایی کیک

سپس روی کیک را با پودر پسته یا گردوی خرد شده یا خلال بادام تزیین کنید و سپس کیک را به شکل و اندازه دلخواه برش دهید سپس چند برش از کیک مرمر کدو حلوایی را در ظرف مناسبی بریزید و با چای یا قهوه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا