آشپزی

طرز تهیه کیک ماست با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک ماست را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک ماست

کیک ماست یکی از کیک های خانگی خوشمزه است که بافتی بسیار نرم و پنبه ای دارد برای دیدن آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ماست برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک ما
ارد 2 لیوان
قند 1 فنجان
یک تخم مرغ 4 عدد
ماست شیر ​​کامل 1 فنجان
روغن مایع ½ فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک ماست

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه با ماست ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا خوب گرم شود. سپس شکل مورد نظر را با روغن جدا کننده کیک یا کاغذ روغنی کاملا می پوشانیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر در ظرف مناسبی بریزید سپس مواد را با دور تند به مدت 6-4 دقیقه با همزن مخلوط کنید تا قوام آنها کشدار شود و رنگ آن کرمی شود.

سطح سوم

حالا ماست را به کاسه اضافه کنید و مواد را به مدت 30 ثانیه مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس کره مایع را اضافه کنید و به مدت 30 ثانیه یا 1 دقیقه آن را هم بزنید تا بافت کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را با بکینگ پودر در ظرفی مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس یکی دو بار الک می کنیم. سپس مخلوط آرد را دوباره داخل الک بریزید و این بار روی مواد داخل کاسه الک کنید.

مرحله پنجم

در حین اضافه کردن آرد، مواد را با لیسک مخلوط کنید تا یکدست شود. بعد از اینکه مایه کیک کاملا صاف شد آن را داخل قالب بریزید سپس قالب را چند بار روی سطح کار محکم بکوبید.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید کیک کاملا بپزد. بعد از 40 دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی را داخل وسط کیک فرو کنید تا ببینید کیک کاملاً پخته شده است یا خیر.

مرحله هفتم

بعد از برداشتن خلال دندان اگر چیزی به آن نچسبید یعنی کیک ما کاملا پخته شده است. سپس کیک را از فر خارج کرده و اجازه دهید کاملا خنک شود و سپس از قالب خارج کرده و به دلخواه برش بزنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا