آشپزی

طرز تهیه کیک ماست شکلاتی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک ماست شکلاتی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک ماست شکلاتی

کیک ماست شکلاتی یکی از کیک های خوشمزه و بین المللی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ماست شکلاتی در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک ماست شکلاتی
آرد سفید 160 گرم
قند 125 گرم
پودر کاکائو تیره 15 گرم
یک تخم مرغ 2 عدد
ماست 150 گرم
روغن مایع 70 گرم
پودر خمیرمایه 10 گرم
وانیل نوک یک قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک ماست شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی خوشمزه با ماست در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم تا کاملا گرم شود سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله دوم

در مرحله بعد مواد را در کاسه همزن برقی پر سرعت به مدت 5 تا 7 دقیقه با هم مخلوط کنید تا مخلوط تخم مرغ کرمی و کشدار شود. حالا کره مایع را کم کم به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

سطح سوم

سپس ماست را به کاسه اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. حالا آرد را به همراه پودر کاکائو تیره و بکینگ پودر داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید سپس کم کم به کاسه اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا مواد داخل کاسه را با همزن به صورت دایره ای از یک طرف مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در صورت تمایل می توانید مایه کیک را با همزن برقی به مدت 30 ثانیه هم بزنید تا گلوله های آرد باز شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله داخل قالب مورد نظر را با کاغذ کره ای می پوشانیم سپس مایه کیک را داخل آن می ریزیم. سپس فرم را چند بار محکم روی سطح کار می زنیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک گرفته شود.

مرحله ششم

حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و بگذارید کیک به مدت 30 تا 35 دقیقه در فر بماند تا کاملا پخته شود. بعد از این مدت یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در وسط کیک فرو کنید و آن را بردارید.

مرحله هفتم

اگر مایه کیک به سیخ چوبی یا خلال دندان نچسبید، کیک کاملا پخته شده است، سپس قالب را از فر خارج کنید تا کیک کاملا خنک شود. در آخر روی کیک را با تکه های شکلات تزئین می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا