آشپزی

طرز تهیه کیک ماست و لیمو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک با ماست و لیمو

کیک ماست لیمویی یکی از کیک های خوشمزه و بین المللی است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه کیک با ماست و لیمو برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای تهیه کیک ماست و لیمو
ارد 3 فنجان
من به یک پسر نیاز دارم 1 فنجان
قند 1.5 فنجان
یک تخم مرغ 4 عدد
وانیل ½ قاشق چایخوری
روغن مایع 1 فنجان
پودر خمیرمایه 3 قاشق چایخوری
پوست لیمو رنده شده 2 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک با ماست و لیمو

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه با ماست و لیمو در ابتدای کار فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. سپس تخم مرغ ها را با شکر و وانیل در ظرف نسبتا بزرگی می ریزیم.

مرحله دوم

حالا با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا مخلوط تخم مرغ کرمی و کشدار شود. سپس آبلیمو، پوست لیمو رنده شده، کره مایع و ماست را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

سطح سوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را داخل الک بریزید و چند بار الک کنید سپس در 3 مرحله به ظرف اضافه کنید و با همزن دستی از یک طرف هم بزنید تا گلوله های آرد داخل کیک باز شود.

مرحله چهارم

حالا داخل شکل دلخواه را با روغن یا کره سرد چرب می کنیم و آرد می پاشیم. سپس فرم را وارونه نگه می داریم تا آرد اضافی از قالب بریزد سپس خمیر را داخل قالب می ریزیم.

مرحله پنجم

سپس فرم را چند بار محکم روی سطح کار می زنیم تا هوای اضافی بین مایه کیک گرفته شود. حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و بگذارید کیک به مدت 40 تا 50 دقیقه در فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله ششم

در صورت نداشتن فر، قابلمه ای را به اندازه 3 برابر قالب انتخاب کنید و 3 پین را داخل آن قرار دهید تا ماهیتابه با قابلمه تماس مستقیم نداشته باشد. حالا شعله پخش کن را روی شعله کم قرار دهید و قابلمه را روی آن قرار دهید.

مرحله هفتم

در این مرحله روی قابلمه را با بخار پز بپوشانید سپس درب آن را ببندید و اجازه دهید 30 دقیقه قابلمه روی اجاق بماند تا کاملا داغ شود. بعد از این مدت فرم را روی 3 پایه در قابلمه قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا بگذارید کیک به مدت 1 ساعت در قالب بماند تا کاملا پخته شود. بعد از تمام شدن زمان فر یا قالب، برای اطمینان از پخته شدن کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در وسط کیک فرو کنید و آن را بردارید.

مرحله نهم

اگر خمیر کیک به آن نچسبد، کیک کاملاً پخته شده است. در نهایت قالب را در قسمت آشپزخانه قرار می دهیم و می گذاریم کیک کاملا خنک شود سپس آن را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا