آشپزی

طرز تهیه کیک ماگما +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک ماگما

کیک ماگما یکی از کیک های خوشمزه و بین المللی است که با دستور پخت های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک ماگما برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم محلبی
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
شیر نر 3 لیوان
قند ¾ لیوان
کره 10 گرم
وانیل ¼ قاشق چایخوری
مواد لازم کیک ماگما
یک تخم مرغ 3 عدد
عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری
شیر نر 1 فنجان
قند 1 فنجان
روغن مایع ½ فنجان
ارد 2 لیوان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک ماگما

مرحله اول

من آماده می کنم کیک ماگما خوشمزه در ابتدای کار مخلوط محلبی را آماده می کنیم، برای این منظور نشاسته ذرت را به همراه آرد سفید، شکر و شیر در قابلمه مناسبی می ریزیم و با همزن خوب هم می زنیم تا مواد در شیر حل شود.

مرحله دوم

وقتی مواد داخل شیر حل شد، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد. وقتی مخلوط محلبی به غلظت دلخواه ما رسید، کره و وانیل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

سطح سوم

حالا سس را به ظرف دیگری منتقل کنید و بگذارید کاملا خنک شود سپس هر از گاهی آن را هم بزنید تا سس روی آن نچسبد. سپس با روشن کردن فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به سراغ کیک می رویم.

مرحله چهارم

حالا اجازه دهید فر کاملا گرم شود سپس مواد خشک شامل آرد، بکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کرده و 3 بار الک کنید. سپس داخل قالب مورد نظر را با کمی روغن مایع آغشته می کنیم و روی آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه شکر و عصاره وانیل در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به مدت 6-5 دقیقه خوب هم بزنید تا کرمی و کشدار شود سپس شیر را به کاسه اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا مواد را در کاسه مخلوط کنید تا یکدست شوند سپس کره مایع را اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید. سپس مواد خشک الک شده را کم کم به کاسه اضافه می کنیم و با همزن کناری هم می زنیم تا مایه کیک یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه کیک را داخل قالب بریزید، سپس قالب را چند ضربه محکم روی سطح کار بزنید تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک گرفته شود. حالا مایه حلبی را در مرکز مایه کیک بریزید و با کفگیر آن را کاملا صاف و یکدست کنید.

مرحله هشتم

حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و بگذارید کیک به مدت 50 تا 55 دقیقه در فر بماند تا کاملا بپزد. بعد از این مدت یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در وسط کیک فرو کنید و آن را بردارید.

مرحله نهم

اگر مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبید، کیک کاملا پخته شده است، سپس آن را از فر خارج کرده و در دمای محیط بگذارید تا کاملا خنک شود. بعد از سرد شدن کیک مرکز آن گود می شود که کاملا طبیعی است.

مرحله دهم

وقتی کیک کاملا سرد شد به مدت 8 ساعت در یخچال می گذاریم تا کاملا خنک شود و لعاب خودش را بگیرد. بعد از این مدت کیک را از قالب خارج کرده و روی آن را با گاناش و نارگیل تزئین کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا