آشپزی

طرز تهیه کیک موزی شکلاتی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک موز شکلاتی

کیک موز شکلاتی یکی از کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که طبق دستور با مواد مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک موز شکلاتی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک موز شکلاتی
یک تخم مرغ 3 عدد
قند ⅔ لیوان
روغن مایع ⅔ لیوان
شیر نر 1 فنجان
ارد 1 و ⅔ لیوان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
موز 2 عدد
وانیل ⅓ قاشق چایخوری
پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای پنیر خامه ای
کرم رنگ 300 گرم
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
پنیر خامه ای 2 قاشق غذاخوری
پودر گردو 2 قاشق غذاخوری
مواد گاناش
کرم رنگ 200 گرم
یک تکه شکلات 200 گرم
مواد لازم برای کیک
موز 1 قطعه
شیر نر کافی

طرز تهیه کیک موز شکلاتی

مرحله اول

من آماده می کنم کیک موز شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. بعد داخل قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس آن را کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله کیک را با قرار دادن تخم مرغ ها همراه با شکر و وانیل در ظرف مناسبی آماده می کنیم سپس با چکش برقی به مدت 10 دقیقه می زنیم تا مخلوط کرمی و کشدار شود.

سطح سوم

حالا شیر و کره مایع را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود سپس با پشت چنگال موزها را له کنید و به کاسه اضافه کنید. سپس مخلوط را در کاسه با همزن برقی با سرعت کم به مدت 30 ثانیه مخلوط کنید.

مرحله چهارم

حالا پودر کاکائو را داخل کاسه الک کنید و با لیسک خوب هم بزنید تا به ماده اصلی کیک شکلاتی تبدیل شود. سپس بکینگ پودر را به همراه آرد داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید و در 4 مرحله به کاسه اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد داخل کاسه را با کاردک با حرکات دایره ای از یک طرف مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. سپس مایه کیک را داخل قالب کمربندی بریزید و قالب را چند بار روی سطح کار محکم بکوبید.

مرحله ششم

ضربه زدن به قالب روی سطح کار باعث از بین رفتن هوا و حباب های اضافی در خمیر کیک می شود. سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید کیک به مدت 35 تا 40 دقیقه در فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله هفتم

در همین حین مواد پنیر خامه ای را به این صورت که خامه قنادی را در یک کاسه ترجیحا فلزی اضافه می کنیم سپس با همزن برقی به مدت 10 دقیقه هم می زنیم تا فرم بگیرد.

مرحله هشتم

حالا پودر کاکائو را به همراه پنیر خامه ای و پودر اسپند به کاسه اضافه کنید و دوباره با دور تند همزن برقی هم بزنید تا مخلوط پنیر خامه ای کاملا مخلوط و یکدست شود سپس کاسه را در یخچال قرار دهید تا یکدست نشود. ذوب شدن.

مرحله نهم

در این مرحله با ریختن خامه صبحگاهی در ظرف مناسب و قرار دادن ظرف روی حرارت ملایم گاناش را آماده می کنیم. سپس اجازه دهید کرم کاملا گرم و روان شود.

مرحله دهم

وقتی خامه شروع به جوشیدن کرد، تابه را از روی حرارت بردارید و شکلات را خرد کنید، سپس به تابه اضافه کنید. حالا خامه و شکلات را مدام هم بزنید تا شکلات ذوب شود.

مرحله یازدهم

وقتی خامه و شکلات با هم ترکیب شدند و یکدست شدند، اجازه دهید گاناش کاملا خنک شود. بعد از 40 دقیقه برای تست کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی را داخل وسط کیک فرو کنید و آن را بردارید.

مرحله دوازدهم

اگر خمیر کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبد، کیک کاملاً پخته شده است. سپس قالب را از فر خارج کنید و بگذارید کیک کاملا خنک شود سپس کیک را از قالب خارج کرده و به 3 قسمت برش دهید.

مرحله سیزدهم

در این مرحله لایه اول کیک را داخل قالب می گذاریم سپس پنیر خامه ای را از یخچال خارج می کنیم و در قیف یکبار مصرف می ریزیم. سپس کیک را با کمی شیر آغشته می کنیم و خامه را به صورت حباب روی آن می زنیم.

مرحله چهاردهم

حالا موز را خلال می کنیم و روی خامه پنیر می گذاریم سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا لایه ها روی هم قرار گیرند. سپس آخرین لایه پنیر خامه ای را بمالید و با پالت آن را کاملا صاف کنید.

مرحله پانزدهم

در این مرحله کیک را از قالب خارج کرده و گاناش را روی کیک بریزید. در آخر طبق سلیقه کیک را با شکلات رنده شده تزیین می کنیم و به اندازه های دلخواه برش می دهیم سپس برش ها را در ظرف مورد نظر می چینیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا