آشپزی

طرز تهیه کیک موکا با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک موکا را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک موکا

کیک موکا یکی از انواع کیک های کافه ای ساده و خوشمزه است که با روش های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک موکا برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم کیک موکا
یک تخم مرغ 4 عدد
ارد 2 فنجان
قند 1 فنجان
شیر نر ⅔ لیوان
روغن مایع ⅔ لیوان
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
پودر نسکافه 1 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای سس شکلات
شیر نر 1 فنجان
ارد 1 و نیم قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
پودر نسکافه 1 قاشق غذاخوری
قند 3 قاشق غذاخوری
کرم رنگ 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک موکا

مرحله اول

من آماده می کنم کیک موکای ساده در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی اضافه می کنیم سپس با همزن برقی به مدت 7 تا 10 دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ سبک و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا وسط کار کاسه را بیرون می آوریم تا تخم مرغ یکنواخت زده شود. در مرحله بعد کره مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید سپس با همزن برقی با سرعت بالا به مدت 1 دقیقه هم بزنید.

سطح سوم

در این مرحله شیر را به همراه پودر نسکافه در ظرف مناسبی می ریزیم سپس هم می زنیم و روی حرارت بخار دیگ قرار می دهیم تا پودر نسکافه در شیر حل شود. سپس اجازه دهید مخلوط شیر کاملا خنک شود.

مرحله چهارم

حالا مخلوط شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید سپس دوباره مواد را با سرعت بالای همزن برقی به مدت 1 دقیقه هم بزنید. سپس آرد، بکینگ پودر و کاکائو را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط آرد را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید سپس در 3 مرحله مخلوط تخم مرغ را اضافه کنید و مایه کیک را به صورت دایره ای از یک طرف مخلوط کنید تا بافت یکدست شود.

مرحله ششم

حالا فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. بعد از آن فرم مناسبی را انتخاب می کنیم که آن را با روغن مایع آغشته کرده و آرد می پاشیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را می چرخانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. در مرحله بعد مایه کیک را داخل قالب بریزید، سپس قالب کیک را چند ضربه محکم روی سطح کار بزنید تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود.

مرحله هشتم

حالا قالب را در طبقه وسط فر می گذاریم سپس به مدت 40 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا بپزد. در این مدت سس شکلاتی را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا شیر را در قابلمه مناسبی می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله آرد را به همراه پودر کاکائو و پودر نسکافه در الک بریزید سپس روی شیر صاف کنید. سپس شکر را به مخلوط شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شود سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا سس شکلاتی را مدام هم بزنید تا به قوام مناسبی برسد. سپس سس شکلاتی را از روی حرارت برداشته و خامه صبحانه را اضافه کرده و هم می زنیم تا خامه در سس حل شود سپس می گذاریم خنک شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله بعد از 40 دقیقه کیک را تست می کنیم. برای این کار ابتدا یک سیخ چوبی یا یک خلال دندان وسط کیک برش می دهیم سپس آن را بیرون می آوریم، اگر ماشه نچسبد کیک کاملا پخته شده است.

مرحله دوازدهم

در آخر کیک را از فر خارج کرده و بگذارید کاملا خنک شود سپس از قالب خارج کنید. سپس کیک را در ظرف دلخواه خود قرار می دهیم و روی آن را با سس شکلات می پوشانیم و به دلخواه تزئین می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا