آشپزی

طرز تهیه کیک موکا یخچالی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک موکای سرد

کیک موکای سرد یکی از کیک های خوشمزه و لذیذی است که می توان آن را به روش های مختلف و با مواد مختلف تهیه کرد.این کیک خوشمزه بیسکویتی و بافت سبکی دارد و می توان از آن به عنوان یک دسر رسمی و شیک برای پذیرایی استفاده کرد. برای آشنایی کامل و قدم به قدم طرز تهیه کیک موکای سرد با سایت آموزشی تیپنا چی همراه باشید.

مواد لازم برای کیک موکای سرد
کرم رنگ 200 گرم
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای کم نمک ویلی 200 گرم
شکر پودر شده 2/3 لیوان
آب جوش 1/4 فنجان
پودر نسکافه 1 قاشق چایخوری
پودر قهوه 1 قاشق چایخوری
بیسکویت پور ریز 4 بسته، 2 بسته معمولی، 2 بسته شکلات

طرز تهیه کیک موکای سرد

مرحله اول: مخلوط قهوه و نسکافه را آماده کنید

برای تهیه کیک بستنی موکا ابتدا مقداری آب جوش را در ظرف کوچکی بریزید و سپس پودر قهوه و پودر نسکافه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود سپس کاسه را کناری بگذارید تا مخلوط شکل بگیرد. کمی تا دمای اتاق خنک کنید.

مرحله 2: مخلوط پنیر خامه ای را آماده کنید

سپس در ظرفی مقداری خامه بریزید و ماسکارپونه یا پنیر خامه ای را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شده و بافتی صاف به دست آید، اگر از پنیر خامه ای استفاده می کنید کمی نمک به مخلوط اضافه کنید.

مرحله 3: شکر و پودر کاکائو را اضافه کنید

در مرحله بعد مقداری پودر قند به مخلوط مواد اضافه می کنیم و با همزن دستی یا قاشق مواد را هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند و بافتی یکدست و یکدست به دست آید سپس مقداری پودر کاکائو روی مواد الک می کنیم تا پودر کاکائو در بیاید. در مواد گلوله نیست و یکدست است

مرحله 4: مواد مخلوط قهوه را با هم مخلوط کنید

سپس با قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا پودر کاکائو کاملا جذب شود و بافت آن نرم و یکدست شود سپس مخلوط آب جوش و قهوه و نسکافه را به مخلوط اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و یکدست شود سپس بگذارید. گذشته از.

مرحله 5: انتخاب و تهیه بیسکویت

سپس برای تهیه و پخت کیک به 4 بسته بیسکویت پتی پور نیاز دارید که 2 تای آن ساده و 2 تای دیگر بیسکویت شکلاتی است، سپس بیسکویت ها را باز کرده و در دو ظرف قرار می دهیم. می توانید از هر نوع بیسکویتی استفاده کنید.

مرحله 6: آماده کردن قالب کیک

در مرحله بعد، یک تکه نایلون را داخل تابه کمربندی 20*18 قرار دهید به طوری که کف و دور تابه را کاملا بپوشاند و لبه های پلاستیک خارج از تابه بماند، سپس مقداری خامه شکلاتی روی یک کیک وانیلی بریزید و پهن کنید. خوب

مرحله هفتم: بیسکویت ها را در تابه بچینید

سپس یک بیسکویت شکلاتی روی آن گذاشته و کمی فشار می دهیم تا بیسکویت ها با خامه شکلاتی بچسبند، سپس تمام بیسکویت ها را به همین ترتیب درست می کنند و دور قالب می چینند تا دور قالب با بیسکویت پوشانده شود.

مرحله هشتم: داخل قالب را با بیسکویت و خامه بپوشانید

سپس دوباره بیسکویت ها را به ترتیب و با رنگ متضاد جلوی بیسکویت های قبلی بچینید تا کل قالب پر از بیسکویت شود، هر بیسکویتی را که در قالب می ریزید روی آن را کاملا با مقداری خامه شکلاتی بپوشانید و به بیسکویت قبلی بچسبانید. .

مرحله نهم: با خامه بپوشانید و در یخچال قرار دهید

وقتی همه قالب ها با بیسکویت خامه ای پر شد، بقیه خامه شکلاتی را روی بیسکویت ها بریزید و سطح آن را با کفگیر صاف کنید، سپس روی قالب را با نایلون بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا کرم شکلاتی شکل خودش را بگیرد و سخت می شود.

مرحله 10: کیک را از قالب خارج کنید

بعد از اینکه بیسکویت خامه ای سفت شد قالب را از یخچال خارج کنید و سپس قالب نواری را باز کنید و به آرامی کیک را از قالب خارج کنید تا به شکل و ظاهر آن آسیبی نرسد سپس کیک را روی سطح صافی قرار دهید.

مرحله یازدهم: تهیه خامه قنادی

در مرحله بعد مقداری از خامه قنادی را با همزن برقی هم بزنید تا خوب فرم بگیرد و بافت آن سفت و یکنواخت شود همچنین می توانید مقدار کمی پودر کاکائو به خامه اضافه کنید و مخلوط کنید سپس خامه فرم گرفته را به سلیقه خود اضافه کنید و بریزید. قیف

مرحله دوازدهم: سطح کیک را با خامه بپوشانید

سپس روی کیک و سطح آن را با خامه فرم گرفته بپوشانید، سپس با کفگیر یا پالت سطح خامه را صاف کنید تا کل کیک با خامه فرم گرفته شود، سپس کیک را بهتر است در یخچال بگذارید تا خامه بماند. رفتن شکل خودش را می گیرد.

مرحله 13: با گاناش تزئین کنید

می توانید به جای خامه فرم گرفته از گاناش یا شکلات آب شده استفاده کنید سپس کیک را از یخچال خارج کرده و سپس مقداری چوب شکلات را رنده کرده و روی سطح کیک پهن کنید تا کاملا سطح کیک را بپوشاند.

مرحله چهاردهم: سس شکلاتی برای تزئین

سپس مقداری از سس شکلاتی را دور کیک بریزید و روی کیک را تزیین کنید و سپس کیک را در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود و سس شکلاتی خود را بگیرد و بعد از حدود یک ساعت کیک را از یخچال خارج کرده و بگذارید. در یک ظرف.دادن

مرحله 15: کیک موکا را برش داده و سرو کنید

سپس کیک موکای یخی را به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و چند برش از آن را در ظرف مناسبی بچینید و این کیک خوشمزه و دلچسب را به عنوان دسری شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی ها در کنار انواع دارچین سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا