آشپزی

طرز تهیه کیک نارنگی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک نارنگی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک نارنگی

کیک نارنگی یکی از کیک های خوش عطر و خوشمزه فصل پاییز است که برای دیدن آموزش کامل و مرحله به مرحله معمولا به عنوان شام سرو می شود. طرز تهیه کیک نارنگی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک نارنگی
یک تخم مرغ 3 عدد
قند 1 فنجان
وانیل نصف قاشق چایخوری
شیر نر 1 فنجان
کره 100 گرم
ارد 2 فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
آرد برای نان بدون ادویه 2 قاشق غذاخوری
نارنگی 6 تا 7 عدد

طرز تهیه کیک نارنگی

مرحله اول

برای تهیه کیک نارنگی خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب کنید سپس تخم مرغ را همراه با شکر و وانیل داخل آن بریزید. سپس با همزن برقی به مدت 5 تا 10 دقیقه با دور تند همزن بزنید تا مواد سفید و کشدار شوند.

مرحله دوم

حالا کره را روی بخار غیرمستقیم کتری می گذاریم و حرارت می دهیم سپس کره آب شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم. سپس شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و 1 دقیقه هم بزنید.

سطح سوم

در این مرحله آرد را با بکینگ پودر در ظرفی جداگانه مخلوط می کنیم سپس در الک می گذاریم و دو بار الک می کنیم. سپس مخلوط آرد را دوباره در الک بریزید و این بار روی مخلوط تخم مرغ الک کنید.

مرحله چهارم

حالا آرد را در 3 مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و 10 ثانیه با دور تند همزن برقی هم بزنید. سپس فرم مناسبی را انتخاب می کنیم، سپس کف قالب را با کمی روغن چرب می کنیم و کاغذ فر می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله قسمتی از آرد سوخاری را بدون ادویه روی کاغذ روغنی پهن می کنیم. سپس فر را با دمای 185 درجه سانتیگراد تنظیم میکنیم سپس میگذاریم فر کاملا گرم شود. در این مدت نارنگی را پوست بگیرید.

مرحله ششم

حالا نارنگی را نصف می کنیم و دانه ها را جدا می کنیم سپس ته قالب را از قسمت بریده شده جمع می کنیم و مایه کیک را روی آن می ریزیم سپس چند بار قالب را روی سطح کار محکم می زنیم تا هوای اضافی بین آن را بگیرد.

مرحله هفتم

سرگرمی روز کیک را در طبقه وسط فر قرار دهید سپس به مدت 40 تا 45 دقیقه در فر بگذارید تا بپزد. در آخر کیک را از فر خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید سپس روی آن را با پودر قند و گلبرگ های گل رز تزئین کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا