آشپزی

طرز تهیه کیک نارگیلی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک نارگیلی

کیک نارگیلی یکی از انواع کیک های میوه ای ساده و خوشمزه است که با مواد و دستور پخت های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک نارگیلی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم کیک نارگیلی
ارد 2 لیوان
یک تخم مرغ 4 عدد
قند 1 فنجان
روغن مایع ½ فنجان
شیر نارگیل گرم ½ فنجان
آب جوش ½ فنجان
پودر نارگیل 1 فنجان
وانیل ¼ قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک نارگیلی

مرحله اول

من آماده می کنم کیک نارگیلی ساده در ابتدای کار زرده را از سفیده جدا می کنیم سپس در 2 کاسه جدا می ریزیم. سپس نصف شکر را به سفیده ها اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید.

مرحله دوم

حالا به زدن سفیده ادامه میدیم تا فرم بگیره وقتی همزن برقی رو ازش جدا کردیم نوک تیز میشه. بعد از آن سفیده را در یخچال می گذاریم تا تمام نشود سپس باقیمانده شکر و وانیل را به زرده اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله زرده را با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. سپس شیر نارگیل را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کنید، سپس با همزن برقی به مدت 1 دقیقه هم بزنید.

مرحله چهارم

حالا کره مایع را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کنید، سپس دوباره با همزن برقی به مدت 1 دقیقه هم بزنید. سپس آب جوش را کم کم به مخلوط زرده اضافه می کنیم و با همزن برقی با سرعت زیاد هم می زنیم تا تخم مرغ نجوشد.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر نارگیل را به مخلوط زرده اضافه کنید سپس با لیسک مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس آرد را به همراه بکینگ پودر در ظرف مناسبی بریزید سپس هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله ششم

حالا مخلوط آرد را داخل الک بریزید سپس 3 بار الک کنید و زرده تخم مرغ را در 3 مرحله به مخلوط اضافه کنید و با کاردک خمیر را به صورت دورانی مخلوط کنید تا بافت آن یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله سفیده را از یخچال خارج می کنیم سپس در سه مرحله به مخلوط زرده اضافه می کنیم و به آرامی با لیسک به صورت دایره ای و چرخشی هم می زنیم تا سفیده خواب نگیرد.

مرحله هشتم

حالا فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. سپس شکل مورد نظر را با کمی کره سرد چرب می کنیم و آرد پاشی می کنیم سپس شکل را برمی گردانیم تا آرد اضافی گرفته شود.

مرحله نهم

در این مرحله مایه کیک را داخل قالب بریزید، سپس قالب کیک را چند ضربه محکم روی سطح کار بزنید تا حباب های هوا و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود. سپس قالب کیک را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس به مدت 50 دقیقه اجازه می دهیم کیک بپزد.

مرحله دهم

حالا بعد از این مدت کیک را با خلال دندون یا سیخ چوبی تست می کنیم، برای این کار یک سیخ چوبی یا خلال دندون وسط کیک می بریم، بعد بیرون می آوریم، اگر مایه کیک به آن نچسبید، کیک کاملا پخته شده است

مرحله یازدهم

در نهایت قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید کیک کاملا خنک شود. سپس کیک نارگیلی را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم و روی آن را با شکلات آب شده و نارگیل تزئین می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا