آشپزی

طرز تهیه کیک نسکافه ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک نسکافه ای

کیک نسکافه ای یکی از کیک های قهوه ساده و خوشمزه است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه کیک نسکافه ای برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک نسکافه ای
یک تخم مرغ 4 عدد
قند 1 لیوان و نیم
وانیل نوک یک قاشق غذاخوری
روغن مایع ½ فنجان
پودر نسکافه 3 قاشق غذاخوری
شیر نر 1 فنجان
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
ارد 280 گرم

طرز تهیه کیک نسکافه ای

مرحله اول

برای تهیه کیک نسکافه ای خوشمزه ابتدا یک چهارم شیر تازه را در ظرف مناسبی بریزید سپس روی حرارت غیر مستقیم دیگ قرار دهید تا گرم شود. سپس پودر نسکافه را داخل شیر بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط شیر و نسکافه را هم بزنید تا یکدست شود سپس کنار بگذارید و اجازه دهید کاملا خنک شود. سپس در ظرف مناسبی تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل اضافه کنید.

سطح سوم

حالا با همزن برقی به مدت 7 تا 10 دقیقه هم بزنید تا مخلوط تخم مرغ سبک و پفی شود. در وسط کار کاسه را برمی داریم تا تخم مرغ یکنواخت مخلوط شود سپس روغن مایع را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را به مدت 1 دقیقه با همزن برقی مخلوط کنید. سپس مخلوط شیر و نسکافه را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا شیر باقی مانده را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید، سپس دوباره مواد را با همزن برقی با سرعت بالا به مدت 1 دقیقه مخلوط کنید. سپس آرد را همراه با بکینگ پودر در ظرف مناسبی بریزید سپس مخلوط کنید.

مرحله ششم

در این مرحله مخلوط آرد و بکینگ پودر را در صافی ریخته سپس 3 بار الک کرده و در 3 مرحله مخلوط تخم مرغ را اضافه می کنیم سپس خمیر را به صورت دورانی از یک طرف مخلوط می کنیم تا بافت یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. سپس فرم مناسبی را انتخاب می کنیم سپس کف قالب را با کمی روغن مایع چرب می کنیم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می زنیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مارشمالو ها کاملا خارج شود. سپس قالب کیک را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس به مدت 50 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا پخته شود.

مرحله نهم

در آخر بعد از این مدت کیک را با خلال دندون یا سیخ چوبی تست کنید، اگر پخته بود از فر خارج کنید سپس بگذارید کاملا خنک شود. سپس کیک را از قالب خارج کرده و روی آن را با پودر قند تزئین می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا