آشپزی

طرز تهیه کیک نسکافه بیسکویتی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک بیسکویت نسکافه ای

کیک بیسکویت نسکافه ای یکی از انواع کیک های خوش طعم و لذیذ است که قوام سبک و لطیفی دارد.این کیک خوشمزه بسیار راحت درست می شود و برای سرو بسیار مناسب است.کیک بیسکویت نسکافه ای را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه کیک بیسکویتی نسکافه ای، در ادامه مطلب سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
شکلات تخته ای سفید (تکه ها) 1 قطعه
خامه صبحانه یا خامه قنادی 200 میلی لیتر یا 1 فنجان
بیسکویت پتی پور کافی
بیسکویت لیدی فینگر کافی
نسکافه طلا 3 قاشق غذاخوری
پنیر خامه ای 1 قطعه
توت فرنگی و موز برای تزئین کافی
آجیل (پسته، گردو، فندق و بادام) کافی
تکه های شکلات به مقدار مورد نظر

طرز تهیه کیک بیسکویت نسکافه ای

مرحله 1: آماده سازی مخلوط نسکافه

ابتدا مقداری پودر نسکافه را در ظرف کوچکی بریزید سپس مقداری آب جوش به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود سپس ظرف را کنار بگذارید تا کمی خنک شود سپس بیسکویت ها را به قطعات متوسط ​​برش دهید.

مرحله 2: درست کردن کراکر و پنیر خامه ای

سپس می توانید از هر نوع بیسکویتی به سلیقه خود استفاده کنید اما برای خوشمزه تر شدن کیک بهتر است از ترکیب بیسکویت پتی پور و لیدی فینگر استفاده کنید سپس مقداری پنیر خامه ای را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله سوم: تهیه خامه اصلی با افزودن نسکافه

سپس خامه صبحانه را به آن اضافه می کنیم و با همزن برقی هم می زنیم تا یکدست شود سپس نسکافه را به مخلوط اضافه می کنیم و هم می زنیم تا نسکافه با مواد ترکیب شود و می خورند مقدار نسکافه بستگی به ذائقه دارد. خودت را داشته باش

مرحله چهارم: شکلات را به روش بین ماری ذوب کنید

اگر می خواهید طعم نسکافه بیشتر در کیک احساس شود، می توانید از مقدار بیشتری استفاده کنید، سپس مقداری شکلات در ظرفی بریزید و روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا شکلات ذوب و یکدست شود.

مرحله 5: شکلات ذوب شده را به مخلوط اضافه کنید

سپس کاسه شکلات را کنار بگذارید تا کمی خنک شود و به دمای محیط برسد، سپس شکلات ذوب شده را به مخلوط پنیر اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا ترکیب شود، در این مرحله ممکن است مخلوط کمی سفت شود که جای نگرانی نیست.

مرحله 6: بافت مخلوط را تنظیم کنید

اگر در این مرحله مخلوط سفت شد آن را در حمام آب روی حرارت غیرمستقیم نگه دارید تا مخلوط دوباره شل و مایع شود و در آخر بیسکویت های خرد شده را به مخلوط مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.

مرحله 7: گردو یا چیپس شکلات را اضافه کنید

در این مرحله می توانید بنا به ذائقه و ذائقه خود مقداری گردو را با دست خرد کنید سپس گردو یا مقداری شکلات چیپسی یا ترکیبی از هر دو را به مخلوط مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید تا در همه قسمت ها یکنواخت شود.

مرحله هشتم: قالب را آماده کرده و در یخچال قرار دهید

سپس دور تابه مورد نظر و کف آن را با نایلون یا سلفون بپوشانید، مایه کیک را داخل قالب بریزید، سپس قالب را با پلاستیک بپوشانید، سپس قالب کیک را یک شب تا صبح در یخچال بگذارید تا سفت شود و کاملا خودش را بگیرد. منسجم است.

مرحله نهم: کیک را از قالب خارج کرده و سطح آن را آماده کنید

بعد از گذشت این مدت قالب را از یخچال خارج کرده و کیک را با احتیاط از قالب خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید سپس پلاستیک یا سلفون را از روی کیک خارج کنید سپس مقداری پودر کاکائو روی کیک الک کنید.

مرحله 10: سطح کیک را با توت فرنگی تزئین کنید

پودر کاکائو باید سطح کیک را کاملا بپوشاند سپس مقداری توت فرنگی تازه را بشویید و نصف کنید توت فرنگی ها را روی سطح کیک بچینید سپس روی کیک را با پودر پسته، پودر نارگیل، گردوی خرد شده یا بادام خلال شده تزئین کنید.

مرحله یازدهم: تزیین و سرو نهایی کیک بیسکویت نسکافه ای

برای تزیین کیک می توانید از برش های موز و تکه های شکلات به همراه توت فرنگی استفاده کنید سپس کیک را به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید سپس چند برش از کیک بیسکویتی نسکافه ای را در ظرف مناسبی قرار دهید. در نهایت کیک بیسکویت نسکافه ای را به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده خوشمزه پذیرایی سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا