آشپزی

طرز تهیه کیک هلو برگردان +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک هلو

کیک هلو یکی از انواع کیک های خوشمزه و جشن است که با دستور پخت های مختلف تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک هلو در ادامه مطلب سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم کیک هلو
آرد قنادی 330 گرم
قند 190 گرم
شیر نر 200 گرم
روغن مایع 200 گرم
پودر خمیرمایه 1.5 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 3 عدد
وانیل 1 قاشق چایخوری
هلو 5 تکه

طرز تهیه کیک هلو

مرحله اول

برای تهیه کیک هلویی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. سپس 2 قاشق غذاخوری شکر را به شکل دلخواه تقسیم می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله 4 عدد هلو را به شکل هلال برش داده و کف قالب می چینیم. حالا قالب را به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کاملا آب شود و کاراملی شود سپس قالب را از روی حرارت بردارید.

سطح سوم

حالا می گذاریم هلوها کاملا خنک شوند، سپس به سراغ مایه کیک می رویم، برای این کار تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل باقی مانده در ظرف مناسبی می ریزیم و با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله چهارم

بعد از 5 تا 7 دقیقه که مخلوط تخم مرغ حالت خامه ای و کشدار پیدا کرد، شیر و روغن مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کنید و هر کدام را به مدت 30 ثانیه هم بزنید تا مایه کیک کاملا مخلوط شود.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را به همراه بیکینگ پودر در صافی ریخته و 3 بار الک می کنیم و در 2 تا 3 مرحله به ظرف اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا بافت کیک به دست آید. کاملا یکنواخت

مرحله ششم

حالا پوست باقی مانده هلو را بردارید و آن را به مکعب برش دهید. بعد نیمی از خمیر کیک را در قالب بریزید و روی خلال های هلو بریزید و هلوهای خلال شده را روی خمیر بریزید و سپس بقیه مایه کیک را اضافه کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و بگذارید کیک به مدت 40 تا 45 دقیقه در فر بماند تا کاملا بپزد. بعد از این مدت یک خلال دندان یا سیخ چوبی را به وسط کیک بچسبانید تا از پخت کیک مطمئن شوید.

مرحله هشتم

بلافاصله خلال دندان را از وسط کیک خارج می کنیم، اگر خمیر کیک به آن نچسبد کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کنید و قبل از اینکه کیک را از قالب خارج کنید اجازه دهید تا کاملا خنک شود.

مرحله نهم

سپس کیک را در ظرفی که می خواهیم تبدیل می کنیم سپس به دلخواه با گل و پودر نارگیل یا پسته تزئین می کنیم. در نهایت کیک را به اندازه های دلخواه برش داده و با چای زعفران سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا