آشپزی

طرز تهیه کیک هل و گلاب +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک هل و گلاب

کیک هل و گلاب یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که عطر و طعم بسیار جذابی دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه کیک گلاب هل به ادامه مطلب بروید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم کیک گلاب هل
ارد 3 فنجان
یک تخم مرغ 4 عدد
قند 1.5 فنجان
شیر نر ½ فنجان
گل سرخ ⅓ لیوان
روغن مایع ½ فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
وانیل نوک یک قاشق غذاخوری
پودر هل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک هل و گلاب

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه با هل و گلاب ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر و هل در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن به مدت 2 تا 3 دقیقه با دور تند مخلوط کنید تا بافت مواد کشدار شود و رنگ آنها به دست آید. سفید.

مرحله دوم

در این مرحله شیر، گلاب و پودر هل را متوالی اضافه می کنیم و هر کدام را به مدت 30 ثانیه هم می زنیم تا با بقیه مواد یکدست شوند. سپس فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم تا خوب گرم شود.

سطح سوم

حالا آرد را با بکینگ پودر مخلوط کنید تا یکدست شود سپس دو بار الک کنید. سپس مخلوط آرد و بیکینگ پودر را در الک بریزید و روی مواد داخل کاسه الک کنید و با لیسک مخلوط کنید.

مرحله چهارم

پس از اینکه مایه کیک کاملا صاف و یکدست شد، روی قالب کیک را با روغن جداکننده کیک یا کاغذ روغنی بپوشانید، سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و با کفگیر آن را در قالب کیک پهن کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب کیک را چند بار روی سطح کار محکم می زنیم تا حباب های خمیر خارج شود. سپس قالب را در طبقه وسط فر از قبل گرم شده قرار می دهیم و اجازه می دهیم حدود 45 دقیقه بپزد.

مرحله ششم

بعد از 35 دقیقه کیک را با خلال دندان تست کنید و در صورت پخته شدن کامل از فر خارج کنید. سپس کیک را از قالب خارج کرده و روی توری سیمی قرار دهید تا خنک شود، سپس به دلخواه برش بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا