آشپزی

طرز تهیه کیک هویج +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک هویج

کیک هویج یکی از انواع کیک های خوشمزه ایرانی است که می توانید از آن به عنوان کیک تولد برای دیدن آن استفاده کنید آموزش پخت جامع و گام به گام طرز تهیه کیک هویج برای چه فایده ای دارد؟ همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 8 نفر
آرد قنادی 2 فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
یک تخم مرغ 3 عدد
قند سه چهارم فنجان
هویج 2 عدد وسط
گردوی آسیاب شده نصف فنجان
روغن مایع نصف فنجان
وانیل 1 پنس

طرز تهیه کیک هویج

مرحله اول

من آماده می کنم کیک هویج خوشمزه ابتدا کره مایع را در ظرفی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید سپس با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا مواد یکدست شده و شکر کاملا در کره حل شود.

مرحله دوم

در این مرحله ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی می زنیم و در صورت سالم بودن به مواد اضافه می کنیم و دوباره به مدت 2 دقیقه مواد را با هم مخلوط می کنیم. سپس هویج رنده شده و وانیل را اضافه کنید.

سطح سوم

حالا همه مواد را با لیسک از یک طرف مخلوط می کنیم سپس بکینگ پودر و دارچین را روی آرد می ریزیم و با قاشق مخلوط می کنیم. سپس مخلوط آرد را از صافی رد می کنیم و کم کم به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قبل از اضافه کردن آرد گردو را به مواد اضافه می کنیم و با لیسک مواد را مخلوط می کنیم. فر را 10 دقیقه زودتر روشن کنید و روی 180 درجه گرم کنید تا سینی کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

حالا کف قالب را با کاغذ پخت بپوشانید یا با کمی روغن مایع چرب کنید. سپس مایه کیک را داخل آن بریزید و قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید تا بسته به نوع فر حدود 30-40 دقیقه بپزد.

مرحله ششم

بعد از 30 دقیقه یک خلال دندان داخل کیک فرو کنید، اگر چیزی به خلال دندان نچسبید یعنی کیک ما آماده است. بعد از پخت کامل کیک، چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا کیک رنگ شود.

مرحله هفتم

در نهایت کیک را از فر خارج کرده و صبر کنید تا کاملا خنک شود. سپس کیک را از قالب خارج کرده و به دلخواه برش می دهیم. برای تزیین این کیک خوشمزه میتونیم از خامه فرم گرفته استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا