آشپزی

طرز تهیه کیک وانیلی با کرم کاستارد +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک کاستارد وانیلی

کیک کاستارد وانیلی یکی از انواع کیک های خوشمزه و ساده است که با دستور پخت های مختلف تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کاسترد وانیلی در ادامه مطلب همراه باشید. سرگرمی روز همراه باشید

محصولات لازم برای تهیه کیک خامه ای وانیلی
یک تخم مرغ 2 عدد
قند ½ فنجان
وانیل ¼ قاشق چایخوری
شیر نر ½ فنجان
روغن مایع ⅔ فنجان
ارد 2 لیوان
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
شیر خشک قنادی 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای خامه کاستارد
شیر نر 3 فنجان
پودر خامه تخم مرغ 5 قاشق غذاخوری
قند 1 فنجان
اسانس انتخابی (اختیاری) 3 قطره

طرز تهیه کیک کاستارد وانیلی

مرحله اول

برای تهیه کیک وانیلی با خامه خوشمزه در ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. سپس تخم مرغ ها را با شکر و وانیل در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا مواد را در کاسه همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه با هم مخلوط کنید تا مخلوط تخم مرغ کرمی و کشدار شود. سپس شیر را به کاسه اضافه کنید و با همزن برقی به مدت 30 ثانیه هم بزنید.

سطح سوم

در این مرحله کره مایع را به کاسه اضافه کنید و دوباره با سرعت کم هم بزنید تا یکدست شود. سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر و شیر خشک در صافی ریخته و 3 بار الک می کنیم و به تدریج به ظرف اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا با لیسک به صورت دورانی از یک طرف آن را هم بزنید تا بافت مایه کیک کاملا یکدست شود. سپس روی ماهیتابه را با کمی کره مایع آغشته کنید، سپس آرد بپاشید و تابه را زیر و رو کنید تا آرد اضافی بریزد.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کیک را داخل قالب بریزید سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار بکوبید تا هوای اضافی بین مایه کیک گرفته شود. حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و بگذارید کیک به مدت 35 تا 40 دقیقه بپزد.

مرحله ششم

حالا خامه را درست می کنیم، شیر را به همراه شکر و پودر در قابلمه ای مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم و مدام هم می زنیم تا مخلوط یکدست شود.

مرحله هفتم

وقتی خامه به غلظت فرنی رسید در صورت تمایل اسانس با طعم دلخواه را به قابلمه اضافه کنید و پس از هم زدن بلافاصله ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید خامه کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

سپس خامه قنادی را هر از چند گاهی هم می زنیم تا روی آن نچسبد. بعد از 35 دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی را به وسط کیک بچسبانید و آن را بردارید. اگر خمیر کیک به آن نچسبد، کیک کاملاً پخته شده است.

مرحله نهم

در این مرحله کیک را از فر خارج کرده و بگذارید کاملا خنک شود. وقتی اسفنج کاملا خنک شد آن را در ظرف مورد نظر برمی گردانیم سپس خامه شیرینی خنک شده را روی اسفنج خنک شده می ریزیم.

مرحله دهم

حالا کیک را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود. بعد از این مدت کیک را از یخچال خارج می کنیم و به دلخواه با برش های میوه تزئین می کنیم و با چای تازه دم می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا