آشپزی

طرز تهیه کیک پای کدو حلوایی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک پای کدو حلوایی

کیک پای کدو تنبل یکی از کیک های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و پف دار دارد و بسیار راحت و سریع آماده می شود.این کیک خوشمزه از سه لایه مختلف تشکیل شده و برای پذیرایی و مهمانی ها بسیار مناسب و شیک می باشد. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه کیک پای کدو حلوایی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک عناصر
یک تخم مرغ 1 قطعه
کره 125 گرم
قند 1 قاشق چایخوری
ارد 1 فنجان و 3 قاشق غذاخوری معادل 185 گرم است
نمک 1 پنس
مواد لازم برای کرم کدو حلوایی عناصر
کدو تنبل آب پز نیم کیلو
قند نصف فنجان
نشاسته ذرت یا گندم 2 قاشق غذاخوری
اب 2/3 فنجان
وانیل 1 بسته معادل 5 گرم است
مواد لازم برای پنیر خامه ای عناصر
پنیر لبنه 200 گرم
کره یک و نیم قاشق غذاخوری معادل 50 گرم است
شکر پودر شده نصف قاشق چایخوری
دارچین 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک پای کدو حلوایی

مرحله 1: مخلوطی از آرد و شکر را آماده کنید

به طرز تهیه کیک پای کدو حلوایی ابتدا آرد را الک می کنیم تا بافت آن سبک و یکدست شود سپس در ظرفی ریخته و شکر را به آن اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند سپس کمی نمک به مخلوط آرد اضافه می کنیم و می زنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله 2: تخم مرغ و کره را به مخلوط اضافه کنید

سپس تخم مرغ را به مخلوط آرد اضافه کرده و هم می زنیم تا تخم مرغ یکدست شود و کاملا با مواد مخلوط شود و سپس کره ای را که از 1 ساعت قبل در یخچال گذاشته اید و خوب سرد شود اضافه کنید.

مرحله 3: کره مکعبی را با مخلوط آرد ترکیب کنید

سپس کره را به مکعب های کوچک برش دهید و به مخلوط آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیر فرم گرفته شده را ورز دهید تا کره با مواد مخلوط شود و خمیر یکدست و یکدست و تقریبا سفت شود.

مرحله 4: خمیر را در یخچال خنک کنید

سپس روی خمیر را سلفون بپوشانید و به مدت 30 تا 45 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و ساختار آن سفت و منسجم شود و پس از گذشت این مدت خمیر را از یخچال خارج کرده و روی سطح صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را گرد کنید. خمیر روی آن قرار دهید

مرحله 5: آماده کردن فرم و پهن کردن خمیر

سپس خمیر را با وردنه به اندازه قالب تارت باز کنید و سپس قالب مورد نظر را با کره یا روغن چرب کنید و خمیر را داخل آن قرار دهید سپس با چنگال سوراخ های کوچکی روی خمیر ایجاد کنید تا کل سطح خمیر خمیر با سوراخ پوشیده شده است

مرحله 6: پخت اولیه خمیر در فر

سوراخ کردن خمیر باعث می شود که خمیر در هنگام پخت کیک پف نکند و ظاهر آن خراب نشود، سپس قالب را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا خمیر کیک خوب و کامل شود. پختن

مرحله 7: پخت و خنک شدن نهایی کیک

سپس اجازه دهید خمیر به مدت 20 تا 25 دقیقه در فر بپزد تا سطح آن کاملا طلایی شود سپس قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا کیک کمی خنک شود، در همین حین خامه کدو حلوایی را اضافه کنید اماده کنید و درست کنید.

مرحله هشتم: کدو حلوایی را برای پوره کردن آماده کنید

کدو را به قطعات کوچک برش دهید و پوست آن را جدا کنید و گوشت کدو را در مخلوط کن بریزید و آن را کاملا له کنید و اگر مخلوط کن در دسترس نبود می توانید از مخلوط کن برقی یا دستی برای پوره کردن کدو استفاده کنید.

مرحله 9: تهیه مخلوط کدو حلوایی و شکر

سپس پوره کدو حلوایی را در قابلمه ای بریزید و مقداری شکر به آن اضافه کنید و هم بزنید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید کدوها آب بریزند و شکر داخل مخلوط حل شود و مخلوط بجوشد.

مرحله 10: نشاسته را به مخلوط کدو تنبل اضافه کنید

سپس مقداری نشاسته را در یک کاسه یا فنجان کوچک بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود و سپس مخلوط نشاسته و آب را به تدریج به مخلوط کدو اضافه کنید و سریع و خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله 11: مخلوط را با اضافه کردن وانیل تمام کنید

در آخر وانیل را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل کاملا در مواد پخش شود سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید و اجازه دهید مواد به مدت 10 دقیقه در دمای محیط بماند و مخلوط خنک شود. اندکی.

مرحله 12: پوره کدو تنبل را به تارت اضافه کنید

مخلوط کدو حلوایی را هر از چند گاهی هم بزنید تا نچسبد و زودتر سرد شود سپس کدو را روی تارت بریزید و روی سطح آن را پخش کنید و بگذارید کاملا در دمای محیط خنک شود در حالی که پنیر خامه ای را برای لایه بعدی آماده می کنید.

مرحله 13: پنیر خامه ای را برای لایه بعدی آماده کنید

برای پنیر خامه ای مقداری کره در دمای محیط به مدت ده دقیقه بگذارید تا کمی نرم شود سپس کره را در ظرفی بریزید و پودر قند را به آن اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود و بافت آن روشن و روشن شود. کشدار

مرحله چهاردهم: پنیر را هم بزنید

سپس مقداری پنیر لبنه را در ظرف دیگری بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا بافت یکدست و یکدست شود سپس به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود و بافت یکدست شود.

مرحله 15: سس پنیر را در یخچال قرار دهید

وقتی مخلوط به غلظت مناسب رسید، آن را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و خنک شود، سپس سس پنیر را در قیف بریزید و روی خامه کدو حلوایی بریزید و روی آن را به شکل و طرح دلخواه بپوشانید.

مرحله 16: پودر دارچین را الک کنید

سپس مقداری پودر دارچین را روی خامه الک کرده و روی آن را تزیین کرده و سپس دسر را در یخچال بگذارید و یک ساعت استراحت دهید و خوب استراحت کند و خامه سفت و غلیظ شود و بعد از گذشت زمان آن را از یخچال خارج کنید.

مرحله 17: کیک را تزئین کرده و سرو کنید

سپس با توجه به ذائقه خود می توانید روی کیک پایه کدو را با مقداری گردوی آسیاب شده، پودر پسته یا شکلات چیپسی تزیین کنید، سپس کیک را به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و به عنوان یک دسر شیک برای سرو با چای سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا