آشپزی

طرز تهیه کیک پسته ای با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک پسته ای را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک پسته

کیک پسته یکی از کیک های خوشمزه و لذیذی است که بافتی نرم و سبک دارد و با عطر و طعم فوق العاده اش طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است، کیک پسته ای را می توانید خیلی راحت و سریع درست کنید و از آن استفاده کنید. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه کیک پسته برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک پسته
یک تخم مرغ بزرگ 3 عدد
وانیل پودر شده نصف قاشق چایخوری
شیر نر نصف فنجان
پودر پسته 1 فنجان
قند 1 فنجان
روغن مایع نصف فنجان
آرد پخت 1 لیوان و نیم
پودر خمیرمایه 1 و نیم قاشق چایخوری
پودر هل – هل آسیاب شده 1/8 قاشق چایخوری _ 2 عدد

طرز تهیه کیک پسته

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی ریخته سپس شکر و وانیل را اضافه کرده و به مدت 6 دقیقه با همزن با دور تند هم میزنیم تا کاملا یکدست شود و بافت خامه ای و کشدار شود سپس دور کاسه را با همزن بزنید. برو بیرون

مرحله دوم

سپس شیر را به مخلوط مواد اضافه کنید و با همزن برقی به مدت 30 ثانیه هم بزنید تا با مواد مخلوط شود سپس کره مایع را اضافه کنید و 30 ثانیه دیگر با همزن مخلوط کنید تا با مواد و بافت مخلوط شود. از مخلوط تشکیل می شود.یکنواخت و صاف.

سطح سوم

سپس در ظرفی دیگر آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود سپس بکینگ پودر و پودر هل را به آن اضافه کرده و کاملا مخلوط کرده و دوباره الک کنید تا بافت آنها یکدست شود سپس مخلوط آرد را کم کم به مخلوط اضافه کنید. .

مرحله چهارم

سپس مخلوط را با لیسک در یک جهت و به صورت دورانی مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند و بافت خمیر یکدست و یکدست شود سپس پودر پسته را به مخلوط اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. و بافت خمیر صاف و یکدست باشد

مرحله پنجم

سپس کف قالب مورد نظر را کاغذ کره ای قرار دهید و سپس خمیر را داخل قالب بریزید و دوبار روی سطح قالب بزنید تا حباب های داخل خمیر خارج شود و سپس به دلخواه سطح خمیر را با مقداری مغز پسته تزئین کنید. .

مرحله ششم

سپس قالب را در طبقه وسط فر که به مدت 15 دقیقه از قبل گرم کرده اید قرار دهید و دمای فر را روی 175 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید کیک به مدت 40 تا 45 دقیقه بپزد و مراقب باشید در 30 دقیقه اول در فر باز نشود. نه این کار را انجام دهید زیرا پف کیک می خوابد.

مرحله هفتم

سپس با سیخ چوبی یا خلال دندان تست کنید و سیخ چوبی را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید و اگر هیچ کدام از مایه ها به آن نچسبید کیک پخته و آماده است سپس قالب را از فر خارج کرده و در اتاق بگذارید. دما سرد شدن

مرحله هشتم

بعد از سرد شدن کیک با استفاده از چاقو کناره های کیک را از قالب جدا کرده و قالب را برعکس کنید و کیک را بردارید و کاغذ روغنی را از روی کیک بردارید و سپس کیک را در ظرف مناسبی قرار دهید و روی آن را با صبحانه شکلاتی بریزید. در صورت تمایل شیرینی یا از دستمال عسلی استفاده کنید.

مرحله نهم

سپس سطح کیک را با پسته، پودر نارگیل، تکه های گردو، خلال بادام، فندق و کنجد تزیین کنید، سپس کیک پسته را به اشکال و اندازه های دلخواه برش دهید و در ظرف مناسبی قرار دهید و با چای یا قهوه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا