آشپزی

طرز تهیه کیک پیانو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک پیانو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک پیانو

کیک پیانو یکی از کیک های خوشمزه و فوق العاده ای است که می توانید خیلی راحت و سریع آن را تهیه کنید، کیک پیانو طرفداران زیادی دارد و این کیک خوشمزه را به روش های مختلف و با مواد مختلف تهیه و آماده می کنند. برای آشنایی کامل و گام به گام با طرز تهیه کیک پیانو به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک پیانو
یک تخم مرغ 4 عدد
قند 1 فنجان
روغن مایع نصف فنجان
شیر نر نصف فنجان
آرد سفید 2 فنجان
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای محلبی
شیر نر 1 لیتر یا 4 فنجان
قند 1 فنجان
نشاسته ذرت یا گندم 2 قاشق غذاخوری
آرد سفید 3 قاشق غذاخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
کره یا خامه برای صبحانه 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک پیانو

مرحله اول

ابتدا بکینگ پودر و پودر کاکائو را به آرد سفید قنادی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید سپس مخلوط آرد را 3 بار الک کنید تا سبک و یکدست شود.

مرحله دوم

سپس تخم مرغ ها را در ظرفی بریزید و با همزن برقی بزنید تا گلوله شوند سپس شکر را به آنها اضافه کنید و با همزن برقی 4-5 دقیقه با دور تند هم بزنید تا مخلوط کاملا یکدست و یکدست شود. رنگارنگ و کشسان

سطح سوم

در مرحله بعد وانیل را به مواد اضافه کرده و هم میزنیم تا عطر وانیل بین مواد پخش شود سپس کره مایع را به مواد اضافه کرده و آرام آرام هم میزنیم و فقط تا زمانی که مواد با هم مخلوط شوند سپس شیر را که به دمای محیط رسیده است اضافه میکنیم. عناصر.

مرحله چهارم

شیری را که اضافه کرده اید با همزن آرام مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا مواد مخلوط شوند سپس مخلوط آرد و بیکینگ پودر را در چند مرحله روی مواد الک کرده و به آرامی با لیسک به صورت دورانی مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. .

مرحله پنجم

سپس یک ظرف پیرکس یا دیگر ظرف مناسب فر را با کره یا روغن مایع چرب کنید یا کف کاغذ پخت قرار دهید و خمیر را در ظرف یا قالب دلخواه بریزید و سطح را صاف کنید. آن را با لیسک صاف کنید.

مرحله ششم

سپس قالب یا ظرف مورد نظر را به مدت ده دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید کیک به مدت 40 دقیقه بپزد، 30 دقیقه اول در فر را باز نکنید. کیک خوابه

مرحله هفتم

بعد از تمام شدن این زمان یک سیخ چوبی یا خلال دندان را داخل کیک بچسبانید و بیرون بیاورید و اگر هیچ یک از مواد کیک به سیخ نچسبید یعنی کیک خوب پخته و آماده است سپس کیک را از فر خارج کنید و آن را در دمای اتاق بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله هشتم

سپس به آرامی کیک اسفنجی را که کاملا خنک شده از قالب خارج کرده و دوباره داخل قالب قرار دهید، طوری درست کنید که کیک اسفنجی کاملا از قالب جدا شود و پس از قرار گرفتن کیک اسفنجی روی کیک اسفنجی و هنگام برش کیک اسفنجی، آن را به قالب نمی چسبد راحت تر باشید.

مرحله نهم

سپس اگر سطح کیک صاف نبود می توانید با چاقوی تیز قسمت بیرون زده آن را جدا کنید تا کاملاً صاف و صاف روی کیک باشد سپس با استفاده از کاتر سیب سوراخ هایی گرد روی کیک ایجاد کنید و اینها را درست کنید. سوراخ هایی که در فاصله ای از یکدیگر قرار دارند.

مرحله دهم

این کار را طوری انجام دهید که سطح کیک پر از سوراخ باشد، اگر هسته سیب ندارید می توانید از هر وسیله ای مثل کاتر دایره ای کوچک استفاده کنید و روی کیک سوراخ هایی ایجاد کنید و قسمت های جدا شده را کنار بگذارید.

مرحله یازدهم

سپس با دست مارشمالوهای جدا شده را پودر کرده و برای تزیین کیک کنار بگذارید، سپس برای تهیه نشاسته و شکر و آرد را در قابلمه ای بریزید و شیر را به آنها اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله دوازدهم

سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و مدام هم بزنید تا گلوله ای در شیر باقی نماند و غلظت آن زیاد شود، دقت کنید غلظت مواد خیلی مهم است، اگر خیلی غلیظ و سفت شد به راحتی داخل شیر پخش نمی شود. سوراخ های کیک و روی کیک.

مرحله سیزدهم

اگر غلظت مهلبیتو کم باشد بعد از قرار دادن روی کیک مایع و نازک می ماند و وقتی کیک بریده شد ظاهر آن خراب شده و کیک حالت خمیری پیدا می کند.

مرحله چهاردهم

سپس وانیل و کره را به مخلوط مواد اضافه کنید و اجازه دهید مواد کمی خنک شوند و مدام هم بزنید تا محالبی به بالا نچسبد و بعد از آماده شدن محالبی آن را داخل سوراخ ها بریزید و روی سطح هم بریزید. از کیک محالبی و با لیسک کاملا صاف می شود

مرحله پانزدهم

سپس تکه های کیک را که کنار گذاشته اید با دست کاملا پودر کنید و روی سطح کیک بپاشید و با دست کمی فشار دهید تا پودر به کیک بچسبد و بعد دور کیک را بچینید و بعد کیک را داخل کیک قرار دهید. یخچال، برای اینکه کیک بتواند شکل خودش را بگیرد.

مرحله شانزدهم

بعد از اینکه حدود 7-8 ساعت در یخچال ماند و خودش را گرفت، کیک را از یخچال خارج کرده و در ظرف مناسبی قرار دهید و روی آن را پسته، پودر نارگیل، گردو، کنجد، خلال بادام یا موز بپاشید. برش های انبه و با توت فرنگی تزئین کنید. سرگرمی روز کیک پیانو را به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و این دسر خوشمزه و مقوی را با چای داغ سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا