آشپزی

طرز تهیه کیک کارامل با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک کارامل را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک کاراملی

کیک کاراملی یکی از انواع کیک های مهمانی بین المللی خوشمزه است که معمولا در کافی شاپ ها سرو می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک کاراملی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم کیک کاراملی
قند 1 فنجان
روغن مایع 1 فنجان
شیر نر 1 فنجان
پودر کارامل 1 بسته
یک تخم مرغ 3 عدد
ارد 1 لیوان و نیم
پودر خمیرمایه 1 و نیم قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک کاراملی

مرحله اول

من آماده می کنم کیک کاراملی خوشمزه در ابتدای کار شکر را به همراه روغن و شیر تازه در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به مدت 2 دقیقه هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شود سپس پودر کارامل را به مخلوط شیر اضافه کنید.

مرحله دوم

حالا دوباره مخلوط کارامل را با چکش برقی هم بزنید تا ذرات کارامل در شیر حل شود. سپس 1 فنجان از مخلوط کارامل را جدا کرده و تخم مرغ ها را یکی یکی به مخلوط کارامل اضافه کنید و با چکش برقی مخلوط کنید.

سطح سوم

در این مرحله آرد را به همراه بیکینگ پودر داخل الک می ریزیم و 3 بار الک می کنیم سپس در 3 مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با همزن دایره ای هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. در مرحله بعد کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید، سپس مایه کیک را داخل آن بریزید و قالب را چند بار روی سطح کار محکم بکوبید.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس کیک را به مدت 45 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا پخته شود. سپس بعد از این مدت یک خلال دندان یا یک سیخ چوبی به وسط کیک می چسبانیم سپس آن را بیرون می آوریم.

مرحله ششم

اگر خمیر کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبد، کیک کاملاً پخته شده است. سپس کیک را از فر خارج می کنیم و می گذاریم کاملا خنک شود سپس به اندازه و شکل دلخواه برش می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کیک را با سس کارامل آغشته می کنیم سپس قالب را در یخچال می گذاریم و اجازه می دهیم سس جذب کیک شود. بعد از آن کیک را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در آخر روی اسفنج کارامل را با نارگیل و پسته به دلخواه تزیین می کنیم سپس برش های کیک را در ظرف مورد نظر می چینیم. در آخر کیک اسفنجی کاراملی را با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا