آشپزی

طرز تهیه کیک کاستابک +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک کاستبک

کیک کاستبک یکی از انواع کیک های خوش طعم و لذیذ است که به راحتی و سریع تهیه می شود و طرفداران زیادی دارد.این کیک با عطر و طعم فوق العاده برای سرو بسیار مناسب و شیک است و به روش های مختلف و با مواد مختلف تهیه می شود. . برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه کیک کاستبک برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک مقدار مواد
یک تخم مرغ 3 عدد
قند 1 فنجان
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
روغن مایع نصف فنجان
شیر نر نصف فنجان
ارد 2 لیوان خالی
پودر خمیرمایه 1 قاشق مرباخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای مایه کیک مقدار مواد
کرم شانتی (کرم پودر) 2 بسته
شیر یا آب سرد 1 فنجان
توت فرنگی یا موز به میزان دلخواه کافی

طرز تهیه کیک کاستبک

مرحله 1: تخم مرغ و شکر را مخلوط کنید

ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی ریخته و با همزن برقی بزنید تا لخته نشود و حجم آنها زیاد شود سپس شکر را به آن ها اضافه کنید و با همزن برقی به مدت 4 تا 5 دقیقه خوب هم بزنید تا بافت آن به دست آید. مخلوط خامه ای رنگ و یکنواخت است.

مرحله 2: وانیل و کره مایع را اضافه کنید

در مرحله بعد مقداری وانیل به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود و بوی تخم مرغ از بین برود سپس کره مایع را روی مواد بریزید و هم بزنید تا یکدست و یکدست شود. بودن

مرحله 3: شیر را به مخلوط اضافه کنید

سپس شیری که به دمای محیط رسیده است را داخل مخلوط بریزید و هم بزنید تا یکدست شود، نیازی به هم زدن زیاد نیست، فقط شیر را با مواد مخلوط کرده و بافت یکدستی به دست آورید، سپس مخلوط را از همزن در ظرفی بریزید.

مرحله 4: آرد را الک کرده و مخلوط کنید

سپس آرد را در ظرفی الک کنید تا سبک و یکدست شود سپس بیکینگ پودر را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود سپس پودر کاکائو را داخل آرد ریخته و کاملا مخلوط کنید سپس همه مواد را اضافه کنید و 2 بار دیگر با هم الک کنید.

مرحله 5: آرد را به مخلوط اضافه کنید

وقتی ساختار آرد کاملا یکنواخت و سبک شد در دو مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و با همزن دستی به آرامی و در جهت دایره ای در یک جهت هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و آرد داخل آن گلوله نشود. مخلوط و قوام یکنواختی را تشکیل می دهند.

مرحله ششم: قالب را آماده کرده و مایه کیک را بریزید

سپس کف قالب یا سینی فر کاغذ روغنی بگذارید، بهتر است از قالب 20*30 استفاده کنید و سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و سطح آن را صاف کنید، سپس یک یا دو بار به آرامی روی سطح قالب بزنید. تا زمانی که حباب های هوا در داخل باید حذف شوند.

مرحله هفتم: کیک را در فر بپزید

سپس قالب را به مدت ده دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی 170 درجه سانتیگراد قرار دهید و اجازه دهید کیک به مدت 35-40 دقیقه بپزد و سطح آن طلایی شود، بعد از مدت زمان کیک آن را از فر خارج کنید.

مرحله هشتم: کیک را از قالب خارج کنید

سپس قالب کیک را در دمای محیط قرار دهید تا کیک کمی خنک شود و سپس آن را از قالب خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید و به آرامی کاغذ کره را از روی آن جدا کنید سپس روی کیک را که کمی بلند شده است برش دهید. یک چاقو .برش دهید و جدا کنید.

مرحله 9: روی کیک را برای تزئین نگه دارید

روی کیک را پودر کرده و در ظرفی بریزید و برای تزیین روی کیک نگه دارید سپس در قالب سلفون قرار دهید و کیک خنک شده را روی آن در قالب قرار دهید، با سلفون به راحتی می توانید کیک را از روی کیک جدا کنید. قالب بعدا

مرحله 10: درست کردن کیک فراستینگ

سپس برای درست کردن مایه کیک، خامه فرم گرفته یا پودر خامه را در ظرفی ریخته و شیر را به آن اضافه کرده و با همزن به مدت 3 تا 4 دقیقه هم میزنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شود.اگر شیر نداشتید از استفاده کنید. اب.

مرحله یازدهم: از خامه قنادی و پنیر ماسکارپونه استفاده کنید

می توانید به جای خامه فرم گرفته از خامه قنادی و پنیر ماسکارپونه استفاده کنید به این صورت که خامه شیرینی را در ظرفی ریخته و با همزن برقی به مدت 5 دقیقه می زنیم تا فرم بگیرد سپس پنیر ماسکارپونه را اضافه کرده و 1 دقیقه هم می زنیم. به جای کرم شانتی می توانید از ترکیب 250 گرم خامه قنادی و 200 گرم پنیر ماسکارپونه استفاده کنید و کاملا مخلوط کنید.

مرحله 12: کیک را با توت فرنگی و خامه تزئین کنید

وقتی کاملا مخلوط شدند و بافت مواد یکدست شد، سپس با قلم مو سطح کیک را با شیر خیس کنید و توت فرنگی ها را روی کیک بچینید تا کاملا سطح کیک را بپوشاند، می توانید توت فرنگی ها را برش دهید و آنها را روی کیک بچینید.

مرحله 13: روی کیک را با اسفنج بپوشانید

بعد خامه چنتی یا مخلوط خامه فرم گرفته و پنیر ماسکارپونه را داخل قیف بریزید و روی توت فرنگی ها بریزید و سطح آن را با کفگیر صاف کنید سپس اسفنج پودری که کنار گذاشته اید را روی خامه بمالید تا سطح آن را بپوشاند. کیک. .

مرحله چهاردهم: کیک را در یخچال بگذارید

سپس کیک کاستبک را در یخچال بگذارید و 2 الی 3 ساعت در یخچال بگذارید تا کیک شکل خودش را بگیرد و خامه داخلش سفت شود و طعم مواد مخلوط شود و بعد از این مدت قالب کیک را از قالب یخچال.بیرون آوردن

مرحله 15: تزیین نهایی کیک

سپس کیک را از قالب خارج کرده و در ظرفی قرار دهید، سپس روی کیک را با تکه های موز یا توت فرنگی، تکه های خاک یا پسته، تکه های گردو و تکه های شکلات تزئین کنید، سپس کیک را به اندازه و شکل دلخواه برش دهید. ، مشت.

مرحله شانزدهم: کیک کاستبک را سرو کنید

سپس چند تکه کیک کاستبک را در ظرف مناسبی قرار دهید و این کیک خوشمزه و دلچسب را به عنوان یک دسر شیک یا یک میان وعده مقوی و پرانرژی برای پذیرایی و مهمانی با چای یا قهوه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا