آشپزی

طرز تهیه کیک کاسترد با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک کاسترد را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک خامه ای

کیک کاستارد یکی از کیک های خانگی خوشمزه و ساده است که معمولا برای میان وعده ها یا مجالس دوستانه درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک خامه ای برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد تشکیل دهنده کیک خامه ای
یک تخم مرغ 4 عدد
قند 200 گرم
وانیل نوک یک قاشق غذاخوری
روغن مایع ¾ فنجان
شیر نر ¾ فنجان
پودر خامه تخم مرغ 4 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
ارد 250 گرم
مواد تشکیل دهنده کاسترد تخم مرغ
شیر نر 1 فنجان
پودر خامه تخم مرغ 1 قاشق غذاخوری
قند 1 تا 2 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز کافی

طرز تهیه کیک خامه ای

مرحله اول

من آماده می کنم کیک خامه ای خوشمزه در ابتدای کار تمام مواد خنک شده را از یخچال خارج می کنیم سپس در قسمت آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط سازگار شوند. سپس تخم مرغ را با شکر و وانیل در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا مخلوط تخم مرغ را با همزن برقی با سرعت بالا به مدت 5 دقیقه هم میزنیم تا سبک و کشدار شود. وسط کار کاسه را بیرون می آوریم تا تخم مرغ یکنواخت هم بزنیم. سپس کره مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید.

سطح سوم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را به مدت 1 دقیقه با همزن برقی با دور تند هم میزنیم سپس شیر را به آن اضافه میکنیم و دوباره مواد را با همزن برقی به مدت 1 دقیقه مخلوط میکنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد را به همراه بیکینگ پودر و خامه در ظرف مناسبی بریزید سپس مخلوط کنید. سپس مخلوط آرد را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید و در 3 مرحله مخلوط تخم مرغ را اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله با لیسک به صورت دورانی از یک طرف هم می زنیم تا بافت آن یکدست شود. سپس فر را روی 170 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود.

مرحله ششم

حالا قالب را با کره سرد چرب کنید، سپس آرد بپاشید و قالب را بچرخانید تا آرد اضافی گرفته شود. در مرحله بعد مایه کیک را داخل قالب بریزید سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار بکوبید تا حباب های اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس به مدت 40 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا پخته شود. در این فاصله محصولات خامه را آماده می کنیم و شیر تازه را به همراه پودر و شکر و زعفران در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا مخلوط شیر را هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شده و یکدست شوند و بعد از آن ذرات شکر در شیر حل می شود. سپس مخلوط شیر را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام هم می زنیم تا خامه به غلظت فرنی برسد.

مرحله نهم

در این مرحله که خامه قنادی به غلظت دلخواه رسید آن را از روی حرارت برمی داریم سپس می گذاریم کاملا خنک شود. سپس بعد از 40 دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم، اگر پخته بود از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم

در آخر اجازه دهید کیک کاملا خنک شود سپس آن را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید. سپس کاسترد را روی کیک بریزید و به دلخواه تزئین کنید سپس با چای زعفران سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا