آشپزی

طرز تهیه کیک کافی شاپی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک کافی شاپی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک کافه ای

کیک کافی شاپ یکی از انواع کیک های خوشمزه و مجلل است که معمولا در کافی شاپ ها سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه کیک کافی شاپ به این لینک مراجعه کنید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک کافی شاپ
آرد قنادی 80 گرم
یک تخم مرغ 3 عدد
قند 20 گرم
پودر کاکائو 20 گرم
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
شیر نر 50 گرم
روغن مایع 30 گرم
مواد تشکیل دهنده لایه پنیر
پنیر ماسکارپونه یا ویلی 100 گرم
کرم رنگ 200 گرم
شکر پودر شده 30 گرم
وانیل 1 قاشق چایخوری
مواد لازم برای کارامل
قند 30 گرم
کره 20 گرم
آب ولرم ½ فنجان
کرم رنگ 50 گرم

طرز تهیه کیک کافه ای

مرحله اول

برای تهیه کیک مغازه ای خوشمزه، کیک را در ابتدای کار آماده می کنیم و برای این منظور فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. سپس تخم مرغ ها را با شکر در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

در مرحله بعد مواد را در کاسه همزن برقی به مدت 3 تا 5 دقیقه مخلوط کنید تا مخلوط تخم مرغ کرمی و کشدار شود، سپس شیر و کره مایع را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

سطح سوم

در این مرحله آرد را به همراه بیکینگ پودر و کاکائو در صافی ریخته و 3 بار الک می کنیم سپس در 2 مرحله به ظرف اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا ساختار مایه کیک کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا داخل قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس مایه کیک را داخل آن می ریزیم و قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک به مدت 45 دقیقه کاملا پخته شود. در همین حین لایه پنیر را درست می کنیم.

مرحله پنجم

برای این کار خامه قنادی را به همراه پنیر ویلی و پودر قند و وانیل در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن برقی به مدت 5 دقیقه مخلوط کنید تا مواد یکدست شود سپس در یخچال نگهداری کنید تا کیک آماده شود. آماده است.

مرحله ششم

در این مرحله یک خلال دندان یا سیخ چوبی را به وسط کیک بچسبانید و بیرون بیاورید. اگر خمیر کیک به آن نچسبد، کیک کاملاً پخته شده است. سپس قالب را از فر خارج کنید و بگذارید کیک کاملا خنک شود.

مرحله هفتم

حالا سس کارامل را آماده می کنیم، با ریختن شکر در تابه ای مناسب، سپس تابه را روی حرارت ملایم و بدون هم زدن و فقط با تکان دادن، کمک می کنیم تا شکر کاملا آب شود و کاراملی شود.

مرحله هشتم

وقتی شکر کاملا ذوب شد، آب ولرم را به تابه اضافه کنید، سپس هم بزنید و کره را اضافه کنید. سپس مواد را مدام در تابه هم می زنیم تا کره آب شود و بعد از آن سس کارامل به دست می آید.

مرحله نهم

حالا خامه صبحانه را به تابه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط کارامل غلیظ و قابل انعطاف شود سپس تابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید سس کاملا خنک شود. وقتی کیک خنک شد از قالب خارج می کنیم.

مرحله دهم

سپس کیک را به صورت لایه ای نازک برش می دهیم و کنار می گذاریم، سپس لایه اول را در قالب قرار می دهیم و مقداری از مخلوط پنیر را روی آن می ریزیم و خوب پخش می کنیم. حالا روی لایه پنیر مقداری سس کارامل بریزید.

مرحله یازدهم

در این مرحله به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود سپس کیک را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. بعد از این مدت قالب را از یخچال خارج کرده و کیک را از قالب خارج کنید.

مرحله دوازدهم

سپس روی کیک را با تکه های شکلات، خامه فرم گرفته و بادام زمینی می پوشانیم. سرگرمی روز کیک را به اندازه های دلخواه برش داده و با چای تازه دم کرده سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا