آشپزی

طرز تهیه کیک کرامبل سیب +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک سیب

کیک کرامبل سیب یکی از کیک های بین المللی خوشمزه است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه کیک کرامبل سیب این لینک را دنبال کنید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک سیب
ارد 2 لیوان
کره 125 گرم
قند 1 فنجان
یک تخم مرغ 2 عدد
ماست 1 فنجان
پودر خمیرمایه 2 قاشق غذاخوری
وانیل ½ قاشق چایخوری
مواد را خرد کنید
بیسکویت پای بوربن 1 بسته
شکر قهوهای 50 گرم
پودر دارچین 1 قاشق غذاخوری
روغن سرد 50 گرم
یک سیب سبز 1 قطعه

طرز تهیه کیک سیب

مرحله اول

برای تهیه کیک کرامبل سیب خوشمزه 30 دقیقه قبل از کار کره را از یخچال خارج می کنیم سپس در آشپزخانه می گذاریم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط سازگار شود و کاملا نرم شود.

مرحله دوم

حالا مواد را برای کرامبل آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا کره سرد را ریز خرد می کنیم، سپس به همراه پودر دارچین، شکر قهوه ای و بیسکویت بوربن پنجم داخل غذاساز می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

سطح سوم

توجه داشته باشید که مخلوط خرده نان نباید به صورت خمیر درآید، بلکه باید به پودر تبدیل شود. سپس مخلوط کرامبل را در ظرف مناسبی بریزید و در یخچال نگهداری کنید. سپس سیب را می شوییم.

مرحله چهارم

حالا سیب را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید. کره را که به دمای محیط رسیده است در ظرف مناسبی با تخم مرغ و شکر و وانیل ریخته و با همزن برقی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را تا زمانی که سبک و کرم رنگ شود به هم زدن ادامه می دهیم. سپس مخلوط تخم مرغ را با کفگیر جدا می کنیم تا کره به کناره های ظرف نچسبد. سپس ماست را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا در حالی که مواد مخلوط شده اند، ماست را با همزن برقی هم می زنیم. سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر در ظرف مناسبی بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند سپس آنها را الک کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط آرد را 3 بار الک می کنیم و در 3 مرحله مخلوط تخم مرغ را اضافه می کنیم سپس با کفگیر هم می زنیم تا کاملا مخلوط شود تا بافت مایه کیک کاملاً ثابت و یکدست شود.

مرحله هشتم

در این مرحله توجه داشته باشید که بافت کیک به دلیل وجود کره کمی ضخیم تر از سایر کیک ها است. سپس فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار میدهیم سپس میگذاریم فر کاملا گرم شود.

مرحله نهم

حالا داخل قالب را با کمی کره سرد بمالید سپس نیمی از مایه کیک را داخل قالب بریزید و نیمی از مواد خرد شده را روی مایه کیک بمالید. سپس برش های سیب را پشت سر هم روی آن قرار می دهیم.

مرحله دهم

در این مرحله به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد و لعاب تمام شود. سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس کیک سیب را به مدت 50 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا پخته شود.

مرحله یازدهم

حالا بعد از گذشت این مدت یک سیخ چوبی یا خلال دندان وسط کیک می اندازیم سپس آن را بیرون می آوریم. اگر خمیر کیک نچسبد، کیک کاملاً پخته شده است. سپس فرم را از فر خارج می کنیم.

مرحله دوازدهم

در آخر اجازه دهید کیک کاملا خنک شود سپس آن را از قالب خارج کرده و به اندازه و شکل دلخواه برش دهید. در آخر برش های کیک را در ظرف مورد نظر بریزید و با چای زعفران سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا