آشپزی

طرز تهیه کیک کرامبل گیلاس +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک با گیلاس

کیک کرامبل آلبالو یکی از کیک های خوش طعم و لذیذ است که بافت نرم و پفکی دارد و بسیار راحت و سریع آماده می شود و می توانید این کیک را با میوه های مختلف درست کرده و برای سرو استفاده کنید. برای آشنایی کامل و گام به گام با طرز تهیه کیک کرامبل آلبالو به سایت آموزشی تینا چی سر بزنید.

مواد لازم برای کیک
یک تخم مرغ 3 عدد
وانیل نصف قاشق چایخوری
قند 1 فنجان
کره نرم شده 120 گرم
شیر نر 1 فنجان
ارد 2 لیوان
پودر خمیرمایه 1 و نیم قاشق چایخوری
گیلاس یا گیلاس بدون هسته حدود 1 فنجان
مواد را خرد کنید
ارد نصف فنجان
گردو آسیاب شده 1/4 فنجان
قند 1/4 فنجان
دارچین (اختیاری) 1 قاشق چایخوری
کوکی ها با پودر ورق طلا 3 عدد بیسکویت
کره نرم 70 گرم

طرز تهیه کیک با گیلاس

مرحله 1: مخلوطی از کره، شکر و دارچین را آماده کنید

برای تهیه کیک آلبالو ابتدا مقداری کره را به قطعات کوچک برش دهید و در ظرفی بریزید سپس کمی شکر اضافه کنید و هم بزنید سپس مقداری پودر دارچین روی مخلوط بپاشید و هم بزنید تا عطر دارچین پخش شود.

مرحله 2: کراکر را خرد کرده و اضافه کنید

سپس بیسکویت های طلایی را با همزن برقی یا دستی یا با همزن پایه دار کاملا چرخ کرده و به مواد اضافه می کنیم و می توانید از هر نوع بیسکویت و طعمی که دوست دارید استفاده کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله 3: گردو و آرد را اضافه کنید

سپس مقداری گردو را کاملا چرخ کرده و پودر کرده و به مخلوط مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید سپس مقداری آرد روی مواد بریزید و سپس همه مواد را با همزن برقی مخلوط کنید و هم بزنید تا بافت مخلوط به شکل آرد سوخاری در بیاید.

مرحله 4: مخلوطی از کره و شکر را آماده کنید

بعد برای درست کردن کیک مقداری کره که به دمای محیط رسیده و نرم شده در ظرفی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط و یکدست شوند و بافت مایه سبک و کرمی شود. . رنگ آمیزی شود

مرحله 5: تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید

سپس تخم مرغ ها را به مخلوط اضافه کرده و با همزن برقی هم بزنید تا گلوله شوند و همه مواد با هم مخلوط و با هم مخلوط شوند سپس با کاردک اطراف کاسه را تمیز کنید و سپس وانیل را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. .

مرحله 6: وانیل را با قاشق مخلوط کرده و دور ظرف بریزید

وقتی عطر وانیل داخل مواد شد همزن برقی را خاموش کنید و با لیسک بوی تخم مرغ ها گرفته شود و همه مواد با هم مخلوط شده و بافت مواد صاف و یکدست شود.

مرحله 7: شیر را اضافه کنید

در مرحله بعد مقداری شیر که به دمای محیط رسیده است به مخلوط مواد اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا مخلوط شود سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا سبک شود سپس بکینگ پودر را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله هشتم: مواد را با آرد مخلوط کنید

سپس مخلوط آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و با همزن یا همزن دستی مواد را به صورت دایره ای و در یک جهت مخلوط کنید و با هم مخلوط کنید تا بافت مخلوط یکدست و یکدست شود. گلوله های آرد در نمانید.

مرحله 9: ظرف پخت را آماده و آماده کنید

سپس کف قالب گرد 23 سانتی متری را با کره یا روغن مایع چرب کنید و کف قالب را کاغذ پخت قرار دهید و سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و یک یا دو بار روی سطح آن را با قالب بزنید تا هوای داخل کیک پخش شود. خمیر آزاد شده است

مرحله 10: با گیلاس تزئین کنید

سپس سطح کیک را با کفگیر صاف کرده و مقداری آلبالو را که شسته و خشک کرده اید از وسط نصف کرده و هسته آن را جدا کرده و برش های آلبالو را روی سطح مارشمالو بچینید تا سطح آن کاملا با آلبالو پوشانده شود.

مرحله 11: مواد کرامبل را اضافه کنید

سپس مواد کرامبل را روی ورقه های آلبالو بریزید و آن ها را پهن کنید تا روی آلبالوها کاملا با کرامبل پوشانده شود، سپس قالب را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید.

مرحله 12: دمای فر و زمان پخت را تنظیم کنید

اگر از فر برقی یا تستر کیک استفاده می کنید، دما را روی 160 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید کیک به مدت 45 تا 55 دقیقه بپزد تا سطح آن طلایی شده و کیک پخته شود. دمای فرهای مختلف متفاوت است.

مرحله 13: تست پخت کیک

دقت کنید در 30 دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف کیک از هم می پاشد سپس یک سیخ چوبی یا خلال دندان داخل کیک بچسبانید و بیرون بیاورید، کار تمام است.

مرحله چهاردهم: کیک را از فر و قالب خارج کنید

سپس قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود، سپس با یک چاقوی تیز کیک را از لبه های قالب جدا کرده و قالب را برعکس کنید تا کیک کاملا از قالب خارج شود. قالب بزنید و در ظرف دیگری بگذارید.بدهید

مرحله 15: کیک را با مواد مختلف تزئین کنید

سپس می توانید به سلیقه خودتان مقداری خامه فرم گرفته یا شکلات آب شده یا گاناش روی کیک بریزید و بعد روی کیک را با پودر پسته، پودر نارگیل، گردوی خرد شده یا شکلات چیپسی و دایره های موز و آلبالو تزئین کنید.

مرحله 16: برش و سرو کیک

سپس کیک کرامبل آلبالو را در ظرف مناسبی قرار دهید و به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، سپس این کیک جذاب و غنی را به عنوان دسری شیک و خوشمزه برای پذیرایی و مهمانی ها با چای یا قهوه یا نسکافه دات دو سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا