آشپزی

طرز تهیه کیک کره ای با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک کره ای را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک کره ای

کیک کره ای یکی از کیک های خوشمزه با طعمی بی نظیر است که بافتی سبک و پف دار دارد و بسیار راحت و سریع درست می شود. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه کیک کره ای برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم کیک کره ای
نیوزلند کره 115 گرم
قند 100 گرم
پودر خمیرمایه نصف قاشق چایخوری
یک تخم مرغ 2 عدد
وانیل پودر شده 1/4 قاشق چایخوری
آرد پخت 100 گرم
نمک 1 نوک یا نوک قاشق چایخوری
ماست یونانی 2 قاشق غذاخوری
دانههای بادام کافی

دستور پخت کیک کره ای

مرحله اول

ابتدا کره نرم شده را در دمای محیط در ظرفی بریزید سپس شکر و وانیل را اضافه کنید و با همزن دستی یا برقی هم بزنید تا یکدست شود و عطر وانیل پخش شود سپس یکی از تخم مرغ ها مرغ را به مخلوط اضافه کنید.

مرحله دوم

تخم مرغی را که اضافه کرده اید به مدت 2 دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا کاملا یکدست و یکدست شود سپس با کاردک لبه ظرف را بتراشید تا اگر یکی از تخم مرغ ها به کناره های ظرف چسبید، مخلوط شود. مواد باقی مانده

سطح سوم

سپس تخم مرغ بعدی را اضافه کنید و با همزن برقی 2 دقیقه دیگر بزنید تا با مواد ترکیب شود و دوباره با همزن بزنید تا بوی تخم مرغ گرفته شود سپس همزن برقی را تمیز کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم

سپس در ظرفی دیگر آرد را الک می کنیم تا سبک و یکدست شود سپس نمک و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و دو بار الک می کنیم تا کاملا یکدست شود سپس آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. هم بزنید با حرکات دایره ای مخلوط کنید.

مرحله پنجم

وقتی خمیر یکدست شد، ماست یونانی را به آن اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا با همه مواد مخلوط شود و بافت خمیر نرم و یکدست شود، سپس یک تکه کاغذ کره ای کف مورد نظر قرار دهید. فرم دهید و سپس مخلوط خمیر را اضافه کنید.در قالب بریزید.

مرحله ششم

سپس با کفگیر یا قاشق سطح خمیر را صاف کنید چون غلظت خمیر زیاد است نمی توانید سطح کیک را خیلی خوب صاف و مرتب کنید سپس خلال بادام را روی خمیر مرتب و تزئین کنید و بعد قالب را داخل فر قرار دهید که به مدت ده دقیقه گرم شده است

مرحله هفتم

دمای فر را روی 175 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید کیک به مدت 40 تا 45 دقیقه خوب بپزد و در 30 دقیقه اول در فر را باز نکنید تا پف کیک از بین نرود زیرا دمای فرهای مختلف متفاوت است. بعد از 30 دقیقه تست کنید.

مرحله هشتم

یک سیخ چوبی یا خلال دندان داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید و اگر چیزی به آن نچسبید یعنی کیک خوب پخته و آماده است سپس کیک را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید و بگذارید خنک شود. مدتی بگذارید کیک خنک شود.

مرحله نهم

بعد از حدود 20 دقیقه که کیک خنک شد کیک را با چاقو از قالب خارج کرده و قالب را برعکس کرده و کیک را کاملا از قالب خارج کنید و کاغذ روغنی را از کف کیک بردارید و سپس پودر قند را الک کنید. روی تمام سطح کیک و تزئین کنید

مرحله دهم

سپس کیک کره ای را به شکل و اندازه دلخواه برش داده و در ظرف مناسبی قرار دهید و این کیک خوشمزه را به عنوان یک صبحانه مقوی و سالم و یا به عنوان یک دسر ساده و شیک برای پذیرایی از مهمانان با چای یا قهوه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا