آشپزی

طرز تهیه کیک کشمشی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک کشمشی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک کشمشی

کیک کشمشی یکی از کیک های بین المللی ساده و خوشمزه است که معمولا با مغزهایی مانند گردو، بادام و … درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک کشمشی برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

مواد لازم کیک کشمشی
یک تخم مرغ 4 عدد
ارد 2 لیوان
روغن مایع 1 فنجان رشته فرنگی
قند 1 فنجان
ماست شیر ​​کامل 1 فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
وانیل 1 قاشق چایخوری
گردوی آسیاب شده ½ فنجان
کشمش ½ فنجان

طرز تهیه کیک کشمشی

مرحله اول

برای تهیه کیک کشمشی خوشمزه ابتدا فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی یا روغن مخصوص مارشمالو می پوشانیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن با دور تند حدود 5 دقیقه خوب هم بزنید تا بافت مواد کشسان و حجم آن تقریبا دو برابر شود.

سطح سوم

حالا ماست و روغن را به کاسه اضافه کنید و هر کدام را 30 ثانیه هم بزنید تا با بقیه مواد یکدست شود. سپس آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و یکبار الک کنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آرد و بیکینگ پودر را دوباره داخل الک بریزید و مواد را داخل کاسه الک کنید. حالا با لیسک یک طرف مواد را خوب مخلوط کنید تا خمیر کیک کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا کشمش ها را با کمی آب مرطوب کنید، سپس آنها را در آرد بغلتانید تا آردی شوند. سپس گردو را به کشمش اضافه کنید و مخلوط کنید. حالا مقدار کمی از مایه کیک را داخل قالب بریزید.

مرحله ششم

در این مرحله مخلوط کشمش و گردو را به کاسه با مایه کیک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا به طور یکنواخت در مایه کیک پخش شود. سپس مایه کیک کشمشی را داخل قالب بریزید و چند ضربه روی سطح کار بزنید.

مرحله هفتم

حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و می گذاریم کیک کاملا بپزد. پخت کامل کیک حدود 40 تا 45 دقیقه طول می کشد. در آخر کیک را از فر خارج کرده و بعد از خنک شدن از قالب خارج می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا