آشپزی

طرز تهیه کیک کنجدی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک کنجدی

کیک کنجدی یکی از کیک های خوشمزه و بین المللی است که با دستور العمل های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک کنجدی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک کنجدی
یک تخم مرغ 3 عدد
ارد 2 لیوان
قند 2 لیوان
روغن مایع 1 فنجان
ماست 1 فنجان
وانیل ¼ قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
کنجد کافی

طرز تهیه کیک کنجدی

مرحله اول

من آماده می کنم کیک کنجدی خوشمزه در ابتدای کار تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و می گذاریم خوب داغ شود سپس کمی کنجد به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی کنجد از بین برود.

مرحله دوم

حالا تابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کنجد کاملا خنک شود. سپس ظرف مورد نظر را با روغن مایع چرب می کنیم و روی آن را با کنجد تفت داده شده می پوشانیم و بعد از آن کنجد های اضافی را از قالب خارج می کنیم.

سطح سوم

سپس قالب را در یخچال قرار می دهیم تا کیک آماده خنک شود. حالا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر در ظرفی می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مواد داخل کاسه را با سرعت زیاد همزن برقی به مدت ۷ تا ۸ دقیقه هم بزنید تا بافت مخلوط تخم مرغ سبک و کشدار شود. سپس ماست و کره مایع را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را 3 بار الک می کنیم و کم کم به ظرف اضافه می کنیم سپس با لیسک به صورت دایره های دایره ای هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا مایه کیک را داخل قالب بریزید.

مرحله ششم

در این مرحله کیک را با کنجد پهن می کنیم و قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و کیک را به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا بپزد. بعد از این مدت کیک را تست می کنیم تا از آماده بودن آن مطمئن شویم.

مرحله هفتم

برای این کار یک خلال دندان یا یک سیخ چوبی را در مرکز کیک فرو کنید و آن را بردارید. اگر خمیر کیک به آن نچسبد، کیک کاملاً پخته شده است. سپس قالب را از فر خارج کرده و بگذارید کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

وقتی کیک کاملا خنک شد آن را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید. در نهایت کیک کنجدی را به اندازه و شکل دلخواه برش داده و با چای تازه دم کرده سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا